Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1125
Z toho za letošní rok:20
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

59%
41%
Toto skore je založeno na 321 stížnostech.

#59761Platba za neobjednany mobbile gaming z účtu o2

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.08.2022, před 8 měsíci

Kristyna Kitzbergerova

Znění stížnosti

Dobrý den, moji 70ti leté mámě se začalo strhávat z účtu o2 týdne 99 Kč za jakysi mobbile gaming. Který si neobjednala. Zašli jsme do o2, kde nám pan řekl, ze i když ta reklama vyskočí a klikne se na tlačítko zpět, ze se ta služba aktivuje (!). Nicméně jsme pana z o2 požádali, aby to ukončil a pro jistotu jsme zablokovali platby přes internet z účtu o2. Nic se nestalo. Upomínky pro stržení chodí pořad. V o2 tvrdí, ze to bude ještě chodit par týdnu a pak to přestane, ale trochu se bojime, ze nekde bude naskakovat nějaký dluh. Jak s tim nalozit? O společnosti Mobbile Gaming jsem nedokázala najít nic, natož nekde zrušit nějaké předplatné, které si nikdo vědomě neobjednal.

K tomu všemu o2 aktivovalo nějakou službu, která pred takovými službami chrání a samozřejmě za měsíční poplatek. To už mi přijde opravdu přehnané.


Produkt

Nevyžádané předplatné Mobbile Gaming


Požadované řešení

Postup jak deaktivovat službu.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.8.2022 13:39, před 8 měsíci

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.Pro zrušení objednávky a tím i zrušení zasílání zpoplatňujících Premium SMS stačí zaslat odhlašovací SMS na pětimístné číslo které jste použili pro objednání služby. Pokud si to číslo už nepamatujete, nic se neděje - je to prvních pět číslic z čísla, ze kterého vám na telefon chodí pravidelné zpoplatňující zprávy. Text který musíte napsat do odhlašovací SMS je "STOP" - jedná se o univerzální odhlašovací text SMS, který zruší všechny vámi objednané služby na tomto čísle.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Operátor v obdobné stížnosti uváděl následující:

Bude se pravděpodobně jednat o standardní formu online předplatného, které bylo pořízeno pomocí platby přes internet na telefonním čísle.

Standardně u těchto plateb je nutné ověření PINem nebo biometrikou (scan obličeje, otisk prstu). U některých těchto plateb se však může stát, že ji provedete nevědomky kliknutím na reklamní banner na nějakém webu.

O2 v tomto případě je pouze zprostředkovatelem platby a nikoli její příjemce. Kontakty na poskytovatele naleznete přímo zde https://www.o2.cz/osobni/-a112407?field=data.

Blokaci platby přes internet je možné provést MojeO2, kdy se po kliknutí na číslo a zde, v sekci doplňkové služby, přes položku Platby přes internet a lze nastavit restrikci - zakázáno vše. Případně lze službu ovládat i přes web https://moje.o2platba.cz/login/?backKey=2y2t2, kde je historie plateb, limity a možnost blokace jednotlivých poskytovatelů. Pokud by se blokace nedařila lze se obrátit na e-mail info@o2guru.cz telefonní číslo, o které se jedná a PUK kód(pokud se jedná o předplacenou kartu) nebo datum narození majitele (pokud se jedná o paušál).

Reakce společnosti

Publikováno
15.8.2022 19:11, před 8 měsíci

Hezký den,

jak uvádí samotný portál dTest, mohlo k objednání dojít i nechtěným kliknutím. Ve chvíli, kdy se z naší strany platby třetích stran (platby přes internet) zablokují, nedojde k dalším platbám, zároveň je vhodné si předplatné u dané společnosti odhlásit, aby nechodily na číslo další žádosti o povolení plateb. Odhlášení služby u jiné společnosti totiž nemáme za vás jak ovlivnit.
Na kontakt dané společnosti se vám ráda podívám, prosím jen o doplnění čísla, u kterého došlo k zakoupení platby (doporučuji doplnit kontakt do sekce neveřejného údaje).

S pozdravem

Monika Morysová
O2 Guru, O2 Czech Republic a.s.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2022 21:34, před 6 měsíci

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2022 16:22, před 4 měsíci

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.