Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1067
Z toho za letošní rok:81
Stále v řešení:38
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Toto skore je založeno na 312 stížnostech.

#60463Neoprávněné zkrácení kreditu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.09.2022, před 27 dny

Jarmila Frumertová

Znění stížnosti

Dobrý den přeji,prosím tímto o pomc.
Jsem osoba ve věku 75let a vlastním tlačítkový telefon NOKIA 3310.
Dne 1,8,2022 jsem mela 200kč kreditu a dobila jsem 300kč celkem jsem měla nabito
500,-kč a v ten moment mi operátor zprovoznil 10GBinternetu a sebral mě 499,.kč.
Internet nemam a telefon držím kvůli dětem.Po dotazu v prodejně mě vysvětlili,že to dělá 15roků stará Simka,vyměnila jsem ji za novou a 31,8,2022 operátor O2 píše máte nedostatečný kredit pro zaslaní baličku 10GB internetu.NIC jsem nikdy neobjednala a nežádala.AT to prosím zastaví a ukradený kredit 499,. vrátí.
č.tel.*** Marie


Požadované řešení

Prosím vrátit kredit ve výši 499,.kč na tel ***


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2022 15:01, před 22 dny

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Reakce společnosti

Publikováno
14.9.2022 17:57, před 22 dny

Dobrý den paní Marie, mrzí nás, že jste měla důvod k vyjádření nespokojenosti.
Dle prověření došlo k aktivaci balíčku 01.08.2022 09:27 a to přes SMS nebo kliknutím na nějaký odkaz. O aktivaci služby vás vždy informujeme i v SMS. Mrzí nás, pokud došlo k nějakému nedorozumění, k aktivaci však došlo z vaší strany.
Nyní, v rámci vstřícnosti a pro zachování dobrých vztahů, vám balíček dat ukončíme a vrátíme vám účtovanou částku ve výši 499 Kč. Musíme vás však upozornit, že pokud si v budoucnu podobnou službu aktivujete, nebude možné vám již částku vrátit. Doporučujeme pozorně číst, co potvrzujete a v případě nejasností je možné naši společnost kontaktovat a to bez zbytečného odkladu.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Meda, O2

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.9.2022 13:16, před 21 dny


Jarmila Frumertová

Děkuji za Vaši pomoc ,kvalitně vyřešeno.Služba zastavená a kredit vrácený.Děkuji za vstříctnost.Marie

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2022 16:00, před 21 dny

Děkujeme stranám za součinnost.

Na základě výše uvedených vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody.