Společnost


Novák Matěj

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62134Podvodné jednání při prodeji masážního polštáře

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

10 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
14.11.2022, před 24 dny

Jaroslav Horák

Znění stížnosti

V řínu 2019 jsem od dealera v prostorách OC Krakov Praha 8 zakoupil masážního přístroj Halimass za údajně poloviční cenu 5990,- Kč(běžná cena byla údajně 12 tisíc). Přístroj bez problémů fungoval a občas jsme ho využívali, ale zase ne často. Má ovladač, kterým se má zapínat a vypínat, regulovat rychlosti, přidat vibrace, vyhřívání, směr otáčení masážních kamenů a zapojit infračervené světlo. Přesně po třech letech (tedy rok po skončení záruky) přestal fungovat ten ovladač, takže přístroj se sám zapne po zapojení do sítě, ale funguje jen jeden typ masáže bez možností, které nabízel ovladač, který absolutně nereaguje. Takhle drahé přístroje by měly mít prodlouženou záruku nebo by si ji mohl zákazník připlatit, event. by měly mít doživotní servis zdarma. Přesto jsem ochoten si za servis zaplatit, jen aby to zase fungovalo, jak má.
Našel jsem záruční list i fakturu, na kterých je kontakt na servis i číslo prodejce. Ten pod jménem Matej Novák sídlí na Slovensku v Nitře. Stejně tak trvá jeho wenbá stránka www.vasezdravi.eu. Zkoušel jsem volat na obě uvedená čísla, ale číslo na Slovensko neexistuje a číslo na údajný sevis v ČR je číslo soukromé. Na rozdíl od ostatních stěžovatelů na chování prodejce mi nejde o vrácení peněz, ale jen o to, abych si mohl dát přístroj opravit a aby kontakty uvedené na záručním listě byly opravdu funkční. Prozatím tomu nic nenasvědčuje. Není přece možné, aby nebyl spotřebitel nijak chráněn pro případ, kdy prodávající uvede kontakty, které jsou nepravdivé a které znemožňují uplatnění práva z odpovědnosti za vady.


Produkt

Masážní polštář Halimass s ovladačem


Požadované řešení

nepožaduji výměnu zboží ani vrácení peněz, ale sdělení možnosti, kde lze přístroj, esp. nefunkční ovladač, opravit


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2022 15:59, před 22 dny

Jelikož v tomto případě již při výskytu vady uplynula lhůta 24 měsíců od převzetí zboží, nemusí spotřebitel požadovat opravu přímo u podnikatele, u kterého zboží zakoupil. Oprava by totiž v tomto případě byla zpoplatněna jak u prodávajícího, tak i u jiného podnikatele.

Pokud však spotřebitel trvá na opravě od prodávajícího a nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě, a to nejlépe doporučený dopis s dodejkou na adresu sídla společnosti (Jedlíkova 558/23, 94912 Nitra, Slovensko).

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2022 14:18, před 14 dny

Spotřebitel nás informoval, že mu podnikatel poskytl funkční kontakt pro komunikaci a chce tedy stížnost ukončit. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme s dosažením dohody.