Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1269
Z toho za letošní rok:24
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 271 stížnostech.

#62720Nevyřízená reklamace v zákonné lhůtě - následné nedodání výrobku ani vrácení peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2022, před rokem

Josef Šrédl

Znění stížnosti

Dne 16.11.2021 jsem si na doporučení v ALZA.cz objednal a rovněž vyzvednul LCD monitor 27" MSI Optix G273QF

-Monitor jsem si koupil jako rezervní a neměl jsem tušení že bude nefunkční.

Dne 10.5.2022 jsem zboží vybalil a vyzkoušel. Byl ovšem nefunkční - 1/3 obrazu nešla (monitor ani obalový materiál nenesl známky poškození)

Dne 20.5.2022 jsem podal reklamaci a odvezl na prodejnu Alza v Jihlavě.

-Na prodejně jsem se domluvil s obsluhou, aby mi reklamaci zaslali zpět domů. Obsluha souhlasila a zapsala to do mé karty.

Dne 20.5.2022 přišla zpráva z Alzy, že je reklamace zamítnuta. Důvod nebyl udán. (podivil jsem se, jak rychlé vyřízení to bylo a že na každé pobočce mají kvalifikovaného technika na posouzení takto specifické reklamace)

-ten samý den mi ještě přišla zpráva že si reklamaci mohu vyzvednout na Alza prodejně v Jihlavě. Myslel jsem si, že mi píše jen nějaký automat. Věděl jsem, že obsluha zapsala do mé karty odeslat reklamaci na adresu. Tak jsem tomu nevěnoval pozornost a čekal jsem než mi má zamítnutá reklamace přijde ke mě domu.

Kopíruji důkaz z mé karty v "MOJE ALZA" : Doručení vyřízené reklamaceNa adresu: ** (tento důkaz můžu kdykoliv poskytnout v originální kopii)

Nicméně dál jsem již nebyl kontaktován, že by mi měli reklamaci doručit. Po několika týdnech jsem si vzpomněl, že stále nemám svojí reklamaci. A začal maraton telefonů na zákaznickou podporu. Chtěl jsem po zákaznické podpoře vrácení peněz tzv. odstoupení od kupní smlouvy a následné vrcení peněz. Vždy jsem jim opakoval do telefonu ať se mi někdo ozve a nejlépe telefonicky, jelikož jsem dost časově vytížen. Nikdy jsem zpětně nebyl kontaktován ani emailem.
Po cca 5ti měsících jsem dostal email, že mi reklamaci odesílají a to bez čísla balíku

email ze strany Alzy dne 25. 11. 2022:

Dobrý den,
ne vždy věci dopadnou tak, jak bychom si přáli. Přestože jsme udělali vše, co bylo v našich silách, byla Vaše reklamace v servisním středisku zamítnuta.

Číslo reklamace: **
Způsob vyřízení: Zamítnutí

Bližší informace: Během testování bylo zjištěno mechanické poškození displeje, které není slučitelné se záručními podmínkami výrobce. Případ se zamítá.

Balík posíláme na adresu **

Číslo balíku:
Alza.cz



29.11.2022 v 20:11 jsem již zklamaný vyčerpáním z celé té neprofesionality ze strany Alzy.( skoro půl roku 0 z 0) Obrátil jsem se tedy na "stížnosti" odeslal email. Že nejsem spokojený, také že mi reklamace nebyla doručena na adresu v zákonné lhůtě. A odpověď byla, že si za to mohu sám, že jsem si mohl kdykoliv zboží vyzvednout na prodejně.
Opět maratón emailů

Poslední email z Alzy dne 2.12.2022 :

Dobrý den, pane Šrédle,

děkuji za Vaši zprávu. Na základě vyjádření zodpovědného oddělení jste byl informován o vyřízení reklamace, způsobu vyřízení, i kde si máte reklamaci vyzvednout dne 20.05.2022. Reklamaci jste mohl kdykoliv vyzvednout, nebo požádat o přeposlání jinam (svojí adresu), ale bohužel jste neučinil tak do 6 ti měsíců od vyřízení, takže bylo postupováno dle reklamačního řádu: "Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si Alza právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného."
Velmi mě to mrzí, ale reklamace byla vyřízena v zákonné lhůtě a vyjádření je pro nás směrodatné.

V případě dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Se srdečnými pozdravy


Takže po celkovém viz. výše nevím na koho se obrátit. Konzultoval jsem to celé s Českou obchodní inspekcí, která mi jasně řekla že jsem v právu a zákon je na mé straně. Je mi špatně z toho, že pokud tedy v právu jsem a je víc lidí kteří mají podobný problém. Tak je klamně společnost Alza informuje o tom, že jejich reklamace, nebo nevyřízení do 30ti dnů je v pořádku.

Poslední věcí kterou bych chtěl zmínit je, že jsem s Alzou nikdy neměl problém a měl jsem jí vždy moc rád. Objednával jsem několik let pro mě a mou rodinu, ale také pro mé firmy a rodinné firmy. Byl jsem spokojeným zákazníkem. Co se stalo s Alzou, kterou jsem si tak zamiloval?

Děkuji za předání a připojení stanoviska dTestu.


Produkt

LCD monitor 27" MSI Optix G273QF


Požadované řešení

Žádám o vstřícné a urychlené řešení. Vzhledem k tomu, že jsem si již musel kvůli délce reklamace objednat náhradní monitor, tak je pro mne jedinou cestou odstoupení od kupní smlouvy a vrácení uhrazené částky na účet.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému