Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:159
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 57 stížnostech.

#8065Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 23 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
16.10.2015, před 4 lety

Monika Oberreiterová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 11.3 2014 jsem zakoupila ve společnosti OKAY na pobočce ve Strakonicích notebook HP Pavilion. Dne 7.9 2015 jsem poslala notebook na druhou reklamaci. Závadou byl touchpad, který se mi na pár vteřin zasekl a pak zase fungoval, počítač byl pomalý a na klávesnici mi přestalo psát písmeno T a místo písmene G-GZ nebo H-HZ. Reklamace byla zamítnuta z důvodu polití kapalinou s návrhem na opravu za 2000Kč. S neuznanou reklamací jsem nesouhlasila a popřela, že by byl notebook polit, protože nikdy polit nebyl a počítač nenosím ani ven. Ptala jsem se jak dál postupovat, jestli si mám nechat vypracovat posudek od soudního znalce, který si zaplatím a pokud bude v můj prospěch, chtěla bych opravu notebooku a uhrazení nákladu za soudního znalce jakožto náklady spojené s reklamací. Zaměstnankyně se mi jen začala smát do obličeje. Notebook jsem si převzala s tím, že žádám o reklamační protokol, kde bude uvedeno jak to s vadami souvisí a fotodokumentaci. Zaměstnankyně mě ubezpečila, že mi fotky dá a bude tam i číslo notebooku abych věděla že se jedná o můj počítač. Fotky za dva dny přišly ale pouze vyfocený detail klávesnice bez jakéhokoli čísla. To se mi nelíbilo, protože ani nemusí jít o můj počítač. Zaměstnankyně mi oznámila, že si vyžádala další fotky, na kterých už číslo bude. Chtěla jsem to tedy řešit s vedoucím prodejny a na to mi jen odsekla, že ona je zástupce tak to mam řešit s ní. Je tomu již týden a fotky stále nejsou. Tak nevím jestli mám kontaktovat soudního znalce i přesto, že fotky ještě nemám.


Produkt

HP Pavilion, 15-n008sc, výrobní číslo: 5cd3457b45


Požadované řešení

Požadaji uznání reklamace. Opravu uvedených závad notebooku.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2015 10:28, před 4 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170.

V případě uznané reklamace výrobku vzniká spotřebiteli nárok podle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku na bezplatnou opravu výrobku, popřípadě není-li možná či neúčelná, pak na výměnu výrobku za nový, identický kus, pokud však již není skladem, na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.

Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí šesti měsíců od převzetí věci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce. Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.

Bude-li prodávající trvat na zamítnutí reklamace z důvodu poškození notebooku spotřebitelem politím kapalinou, doporučujeme spotřebitelce, aby na vystavený reklamační protokol sepsala svůj nesouhlas s vyřízením reklamace. Poté je vhodné konzultovat existenci vady bez zbytečného odkladu se soudním znalcem, který případně spotřebitelce vypracuje znalecký posudek, ve kterém se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace.

V tomto případě je podstatné, zda prodejce své zamítavé stanovisko k uplatněné reklamaci náležitě odůvodnil, a to rovněž i ve vztahu k projevům vady při přebírání výrobku do reklamace. Tedy zda se společnost skutečně zabývala vytýkanou vadou. Není totiž možné zamítnout reklamaci, ať již z důvodu oxidace, případně z jiného důvodu, který není příčinou reklamované závady. Spotřebitelka má ze zákona o ochraně spotřebitele nárok na písemné potvrzení a náležité odůvodnění zamítavého stanoviska k uplatněné reklamaci, tak aby bylo přezkoumatelné znalcem z oboru, popřípadě v soudním řízení. Plnění této povinnosti prodávajícího podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele dozoruje Česká obchodní inspekce, které může spotřebitelka podat podnět k zahájení kontroly u podnikatele, pokud se podnikatel nebude uvedeným ustanovením zákona řídit.

Prokáže-li znalecký posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. V daném případě by bylo vhodné celou situaci se soudním znalcem nejprve zkonzultovat a následně učinit další kroky.

Reakce společnosti

Publikováno
11.11.2015 21:48, před 4 lety

Vážená paní Oberreiterová,

reaguji na Váš podnět týkající se reklamace notebooku HP Pavilion, který jste zakoupila na prodejně OKAY 1078 Strakonice dne 11.3.2014.

Na základě Vašeho podnětu prověřili naši reklamační specialisté veškeré okolnosti případu. V souvislosti se zjištěnými informacemi jsem však nucena Vám sdělit, že reklamace byla vyřízena řádně a na jejím výsledku trváme.
V případě, že byste nám zaslala vypracovaný soudněznalecký posudek, jenž by hovořil ve Váš prospěch, rádi případ opětovně otevřeme. Jestliže odborný znalec vyhodnotí, že se skutečně jedná o vadu ve smyslu občanského zákoníku, samozřejmě Vám vrátíme zpět peníze a také proplatíme náklady na provedení posudku.

Je mi velice líto, že jsme Vaší žádosti nemohli vyhovět, avšak pevně věřím, že mé vysvětlení přijmete s pochopením a zachováte nám nadále svou přízeň.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová,
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz


Monika Oberreiterová

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.11.2015 12:27, před 4 lety

Dobry den, jsem velice rozhorcena s vasim pristupem k zakaznikovi. Hlavne s pristupem vasich zamestnancu. Je to jiz mesic a do dnesniho dne nejste schopni poskytnout fotodokumentaci k memu notebooku, kde by bylo videt ze je notebook poskozeny kapalinou. Pokud by to tak bylo fotky tady mam dávno. Muzete mi tedy vysvetlit jak je to mozne? Na fotodokumentaci mam pravo. Bohužel jsou takovy prodejci. Necham si vypracovat znalecky posudek jelikoz notebook temer nepouzivam a chodim na stolni pocitac jsem si jista ze politi kapalinou je absurdni. Notebook nenosim ani ven. Nicmene nase rodina u vas nakupovala a chtela nakoupi na vanoce opet za nemale penize a diky teto zkusenosti a ochote si nikdo z rodiny nekoupi ani baterky. Oberreiterova

Reakce společnosti

Publikováno
30.11.2015 14:35, před 4 lety

Vážená paní Oberreiterová,

ráda bych na tomto místě opětovně reagovala na Váš podnět.

Z naší strany byla reklamace vyřízena řádně a včas. I přesto, že to není povinností, předložili jsme Vám fotografie dokládající stav výrobku.
Máte-li jakékoli pochybnosti o jejich pravosti, můžete samozřejmě využít služeb soudního znalce. Pokud tento shledá, že reklamované vady nemají příčinnou souvislost s poškozením kapalinou, obratem Vám umožníme odstoupení od kupní smlouvy a proplatíme Vám i náklady na vyhotovení znaleckého posudku.

Pevně věřím, že mé vysvětlení přijmete s pochopením.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Lucie Rosypalová,
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz


Monika Oberreiterová

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.12.2015 20:16, před 4 lety

Dobry vecer, pokud si vyzadam fotodokumentaci mela by mi ji spolecnost poskytnout a tim co jste prave napsali si jsem jista, ze to snad ani nectete. Fotodokumentace mi zadna neprisla jak tvrdite a kdyz jsem se byla na pobocce zeptat zadne fotky nemely jak slibovali a sama zamestnankyne si je ''vyzadala''. Dostala jsem pouze fotky, na kterych ani neni videt ze se jedna o muj pc..takove fotky si dokaze vytisknout kazdy. Jedine co jste mi rekli bylo, ze notebook byl polit kapalinou. Zadne oduvodneni jak to souvisi s tim ze je pc pomaly a zasekava se na par vzerin obcas touchpad. Rada bych pozadala spolecnost dtest jak najit soudniho znalce jelikoz jsem volala minimalne deviti znalcum a nekdo tvrdi ze nema opravneni nebo uz to nedelaji a pritom jsou na webovych strankach stale. Take bych rada pozadala okey o fotodokumentaci meho notebooku kde bude videt ze je to opravdu muj pc abych to mohla predat soudnimu znalci..

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2015 09:04, před 4 lety

Prodávající má ze zákona povinnost zamítnutí reklamace řádně zdůvodnit. Toto zdůvodnění musí být součástí písemného potvrzení reklamace. V daném případě prodávající svoji zákonnou povinnost splnil.

Jak již bylo zmíněno v předchozím vyjádření dTestu, bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).

Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci nebo také na webových stránkách ministerstva spravedlnosti: datalot.justice.cz/justice/repznatl.nsf/$$SearchForm?OpenForm

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2016 15:00, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak může pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

Bude-li spotřebitel potřebovat další konzultaci, může se obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.