Společnost


XLCZ Nábytek s.r.o. (dříve Kika Nábytek s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

3.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 31)

#81823Předběžně neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.05.2025, před 8 dny

Kateřina Kostková

Znění stížnosti

Dobrý den,

Dne 2.5.2025 (pátek) jsme s manželem zakoupili zboží : BOČNÍ SLUNEČNÍK Gap, 295/245cm, antracit. Ihned druhý den dopoledne 3.5.2025 (sobota) jsme jej na zahradě sloužili a zatížili betonovými kachličkami jak je u tohoto zboží doporučeno. Radost byla obrovská celých cca 15-20min. Netušíme, zda byla v našem případě vada materiálu na zboží, ale slunečník se v jednom místě zlomil. Tentýž den jsme zboží opět zabalili a připravili na pondělní odvoz zpět na Ostravskou pobočku, kde jsme jej zakoupili. V pondělí 5.5.2025 jsme přijeli na zmíněnou pobočku s problémem slunečník vrátit. Arogantní paní prodavačka nás poslala do skladu, kde si jej pán zkontroloval a následně volal zpět na obchod. Obchodu sdělil danou situaci zlomeného deštníku. Paní prodavačka situaci konzultovala nejspíše s managerem pobočky a dospěli k závěru, že nám reklamaci neuznají. Pan skladník tedy zboží opět zabalil, vrazil ho manželovi do rukou a my objeli dům zpět na prodejnu. Na prodejně jsme si nechali zavolat pana vedoucího, načež nám bylo sděleno, že jsme přijeli zboží údajně vrátit díky nevhodnému nákupu. Pan vedoucí nám řekl, že výrobek vizuálně zkontroluje a bude nás kontaktovat. Nezapomněl však podotknout, že má na to 30 dní. Byl s námi tedy sepsán reklamační protokol, kde paní prodavačka uvedla lživé informace! Důvod reklamace : Nevhodný nákup, taktéž adresu kterou jsem hlásila zkomolila. Celkově jednala s námi jako s kusem hadru. Neměli jsme již sílu volat opět pana vedoucího.

Po přečtení různých recenzí na webu a negativním jednáním pobočky v Ov jsme dospěli k názoru, že se bude obchod zajisté cukat a reklamaci nebudou chtít uznat. Naopak nám doopravdy hlava nebere to, aby jste měli nové zboží funkční ani ne hodinu. V případě, že-li reklamace uznána nebude, budeme muset nejspíše přistoupit k řešení s českou obchodní inspekcí. Takto se k zákazníkům, kteří jednají slušně vážně nepřistupuje.


Produkt

BOČNÍ SLUNEČNÍK Gap, 295/245cm, antracit, Art-Nr ***


Požadované řešení

Vrácení peněz. Po špatné osobní zkušenosti bohužel již nikdy více.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2025 12:57, před 14 hodinami

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Zároveň apelujeme na spotřebitele, aby si reklamační protokol před podepsáním řádně přečetli a případné nesrovnalosti ihned namítli zaměstnancům prodejny. Ve chvíli, kdy je protokol podepsaný, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.