Společnost


GORENJE spol.s r.o.

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

13.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (2 z 15)

#82099Prošlá záruka kvůli vadnému webu společnosti

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

17 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
30.05.2025, před 17 dny

Hana Slováčková

Znění stížnosti

Zakoupila jsem si troubu společnosti Gorenje. Troubu nemám v místě svého bydliště, ale v bytě, kde nikdo nebydlí. Když jsem chtěla troubu po čase použít, zjistila jsem, že je vadná a vůbec se její dispay nerozsvítí. Našla jsem si tedy stránky společnosti, kde vybízejí k založení účtu, registraci výrobku a také požadavek o opravu v záruce. Vše jsem pečlivě vyplnila, závadu popsala a odeslala, což mi potvrdilo červené políčko, odesláno. Nikdo se mi ovšem neozval ani po třech měsících. Snažila jsem se dostat do tohoto účtu, ale mé heslo vůbec nefungovalo. Po čase se na webu objevila hlášení, že si uživatelé mají zadat heslo nové. Přesto že jsem zkoušela zadávat heslo nové podle jejich pokynů, vždy se objevil červený nápis OPRAVTE CHYBY NÍŹE a heslo nešlo zadat. Jednou ukazovalo jako slabé, potom to samé jako silné, ale stejně nešlo zadat. Tak jsem zkoušela zkontaktovat společnost Gorenje, nicméně se divili a nic mne neřekli. Po čase jsem vše znovu zkoušela, ovšem se stále stejným výsledkem. Poslali mne link na email, který vedl na stejnou stránku, ale nové heslo opět nešlo zadat. Po čase jsem znovu telefonovala snažila se se společností nějak domluvit. Ovšem bez výsledku. Opět jsem dostala link na nastavení hesla, které ovšem nešlo nastavit. Potom mi jedna pracovnice zákaznického centra řekla, at dám coby vyžadovaný znak zavináč. Potom již heslo nastavit šlo. Nicméně můj zákaznický učet byl úplně prázdný. Žádné stopy po registraci výrobku ani požadku na servis. Znovu jsem tedy volala do společnosti, že můj účet byl uvnitř vymazán a žádala jsem o servis nové vadné trouby. Pracovnice mi řekla, že pokud nemám print screen svého požadavku z toho dne, nemohou pro mne nic udělat, protože záruka již proběhla. A mohou mi použe doporučit autorizovanou opravnu. Napsala jsem ji ostrý email, ale byl bez reakce. Myslím, že pokud tato firma zavinila, že můj požadavek na opravu v záruce nebyl vůbec vyřízen v době, kdy jsem ho zadávala, by měla s omluvou opravu v záruce zařídit. Toto jednání je podvodné, schválně zavádějící, zdržující, prostě doběhli svého zákazníka. Jako důkaz, že problém s webem byl dlouhodobý, nabízím článek, který na mne vyskočil z webu.


https://infoek.cz/cekate-na-reklamaci-spotrebice-gorenje-zapomente-na-web-a-radeji-volejte-2025/?unapproved=44062&moderation-hash=9ef759bcba5c4b7ff49efb35059402a7#comment-44062


Produkt

Servis nové trouby Gorenje


Požadované řešení

Aby společnost Gorenje uznala svou chybu a opravu či výměnu nové trouby bezplatně zajistila.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2025 10:28, před 12 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamace je přitom podaná již samotným oznámením, že je zboží vadné (např. odesláním kontaktního formuláře či oznámením telefonicky).

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud spotřebitel reklamaci zaslal prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, neměla by být tato situace spotřebiteli na škodu. V případě sporu by však spotřebitel musel prokázat, že reklamace byla řádně podána.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.