Počet nahlášených stížností: | 1426 |
Z toho za letošní rok: | 68 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den - JE MI 68 roků-JSEM NEMOCNÁ V INVALIDNÍM DŮCHODU A MÁM OD 1roku V PÉČI VNUKA,KTERÉMU JE 16LET - dne 13.9.2023 jsem si koupila v prodejně ALZA.cz přes internet automatickou pračku PHILCO za 8 829,-je v tom započitaná taky OKAMŽITÁ VÝMĚNA za 960,- peru 2x týdně a proto jsem si koupila tu okamžitou výměnu. Dne 22.5.2025 se mi pračka pokazila-ještě ten den jsem to nahlásila na ALZE písemně a taky jsem na ALZU zavolala-paní mi do telefonu řekla,že tato pračka se už přestala vyrábět a že si mám vybrat jinou do 7 000,-tak jsem si vybrala pračku CANDY. Paní mi ještě do telefonu řekla,že si pro pračku přijedou v neděli 25.5.2025-takže v neděli si pračku pracovníci z ALZY odvezli-nikdo se mi neozýval - tak jsem ve čtvrtek 29.5.2025 opět zavolala na ALZU,že si pračku odvezli-já mám koupenou okamžitou výměnu a už jsem týden bez pračky. DNE 30.5.2025 mi PŘIŠEL EMAIL,ŽE PRAČKA BYLA PŘIVEZENA NA ALZU dne 30.5.2025 a vyřízení reklamace bude do 29.6.2025. Tak jsem opět volala na ALZU ohledně toho emailu,který mi přišel v pátek 30.5. Pani mi do telefonu řekla,že to bude urgovat,že tam dá žádost rychle vyřídit. Volala jsem na ALZU V NEDĚLI 1.ČERVNA 2025 - volala jsem v pondělí 2.června-stále se nic nedělo, tak jsem volala v úterý 3.června-paní mi řekla,že to mají nachystané,že mi přijde sms na mobil,že do konce týdne mi pračku přivezou. Dne 4.6.2025 mi přišel z ALZY dárkový poukaz v ceně 960,-jako omluva za tu okamžitou výměnu. Dne 4.6.2025 mi večer ve 20.15 přišla sms z TOPTRANS,že mi pračku doručí dne 5.6. Ve čtvrtek 5.6 mi v 10.40 volal řidič,že asi za hodinu mi přiveze zboží-tak jsem mu řekla,že mi to taky přinesou domů a zapojí-ŘIDIČ MI ŘEKL,ŽE ON JE JAKO POŠTÁK,ŽE SI MÁM NA VÝNOS NĚKOHO SEHNAT NEBO ŽE MI TO PŘIVEZE V PÁTEK 6.6 ABYCH SI NĚKOHO NA VÝNOS SEHNALA.. Tak jsem řekla,že zavolám na ALZU a že mu pak zavolám zpátky. Tak jsem volala na ALZU ohledně toho výnosu a zapojení, paní mi řekla,že na to nemám nárok aby mi pračku vynesli a zapojili,ŽE SI TO MUSÍM ZAJISTIT SAMA. Znovu jsem zavolala šoférovi,že mi to nemá dnes přivézt,aby to nechal na pátek 6.6.,že si zkusím do pátku někoho sehnat. Volala jsem synovi aby si vzal v pátek z práce dovolenou a vnuka jsem omluvila ze školy-v pátek ve 13.00 jsem volala tomu včerejšímu šoférovi kdy mi to přiveze-on mi řekl,že tu pračku nemá,že mi to přiveze jiný řidič.ALE V PÁTEK MI NIC NEDOVEZLI - DNES JE 8.6.NEDĚLE A JÁ JSEM STÁLE BEZ PRAČKY.ALZA MĚ ZKLAMALA-UŽ K NÍ NEMÁM DŮVĚRU - tak jsem si koupila v pátek 30.6 odpoledne v PLANEO NOVOU PRAČKU za 7 412,- i s výnosem i se zapojením. PROSÍM JE TADY NĚJAKÁ ŠANCE,ŽE MI ALZA PENÍZE ZA PRAČKU VRÁTÍ. Děkuji za vyřízení-s pozdravem OMLOUVÁM SE,ŽE TO POSÍLÁM K VÁM-PROSÍM POŠLETE TO NA TEN SPRÁVNÝ EMAIL NA TY STÍŽNOSTI - MOC DĚKUJI.
Pračka PHILCO PLD 127 D QTL
Z důvodu zakoupení nové pračky a nedodržení okamžité výměny zboží požaduji 6000kč z celkových částky 8400kč kterou jsem ALZE uhradila při pořízení nové pračky a služby okamžité výměny.
|
Tweet |
Pokud si spotřebitel zakoupil záruku okamžité výměny, očekává, že bude možné nefungující zboží vyměnit ihned. Na webových stránkách společnosti Alza je navíc uvedeno, že kupující zakoupením služby souhlasí s tím, že v případě žádosti o uplatnění služby je prodávající oprávněn reklamaci vyřešit výměnou za parametrově shodné nebo lepší zboží od stejného, či jiného výrobce a v cenové hladině, která může být povýšena nebo ponížena o 5 % oproti původní ceně zboží, za kterou kupující zboží koupil.
Kupujícímu, jenž zakoupil službu okamžitá výměna, prodávající zaručuje okamžitou výměnu zboží v případě projevu udávané či jiné záruční vady, dále zaručuje vystavení a vyplacení dobropisu na službu v případě, že adekvátní zboží není do 48 hodin od uplatnění skladem a také dodání zboží v nejkratším možném termínu dle způsobu a místa uplatnění reklamace prodávajícím, přičemž nejdelší doba je uvedená při zaslání zboží zásilkou na adresu Alza.cz - reklamace, Prologis Park - Gate 70, Severní 255, 252 19 Chrášťany, kdy dodání zboží je do tří pracovních dnů.
Obecně vybírá nárok v rámci reklamace spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. V popsaném případě však spotřebitel jednal dle podmínek okamžité výměny, a z toho důvodu si zvolil dodání nové (jiné) pračky.
Jelikož společnost podstatně porušila podmínky okamžité výměny (pračku chtěla dodat za dva týdny od oznámení spotřebitele, dodané zboží bylo navíc v rozporu s podmínkami okamžité výměny, neboť cena dodané pračky se od ceny původní pračky lišila o více než 5 %), mohl spotřebitel od této smlouvy (ohledně okamžité výměny) odstoupit.
V takovém případě by reklamace probíhala standardním způsobem a spotřebitel by si tedy mohl v souladu s § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zvolit mezi dodáním nové věci bez vady nebo opravou věci. Podnikatel má pak dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Z komentářové literatury vyplývá, že dodaná nová věc musí být stejná jako původní věc (značka, typ, barva, provedení, příslušenství apod.), příp. může být kvalitativně lepší než původní věc (o třídu vyšší, s lepším vybavením apod.).
Spotřebiteli však byla dodána věc horší. Od zmíněného ustanovení § 2169 občanského zákoníku se nelze odchýlit v neprospěch spotřebitele, a to ani za účelem poskytnutí služby okamžité výměny. Z toho důvodu jsme toho názoru, že by v takovém případě nebyla reklamace vyřízena řádně, a spotřebitel by tak mohl od kupní smlouvy odstoupit.
Zároveň platí, že pokud služba okamžité výměny nebyla poskytnuta, přestože byly spotřebitelem splněny všechny podmínky, je spotřebitel oprávněn požadovat vrácení částky, kterou za službu zaplatil. Společnost má povinnost vrátit finanční prostředky stejnou formou, jakou byla služba zaplacena. Jiným způsobem, např. poukázkou apod., pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň,
Ďakujeme za Vašu správu.
Dovoľujeme si Vás informovať, že Vám bol vystavený dobropis č. 3251085571 za uvedenú práčku.
Tento dobropis bol preplatený dňa 09.06.2025.
S pozdravom Sedrik, Alza.cz Oddelenie starostlivosti o zákazníkov.