Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

1.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (2 z 108)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#82600Zpoždění letu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.07.2025, před 13 dny

Olga Valiková

Znění stížnosti

Zpoždění letu 5 hodin. Údaje o letu:
Číslo letu: TVS/QS 1319
Datum letu: 01.07.2025
Místo odletu: Zakyntos (ZTH)
Místo příletu: Ostrava (OSR)
Dne 2.7.2025 odeslána společnosti Smartwings, a.s. Žádost o náhradu škody pro dvě osoby - bez odezvy.
Telefonický kontakt se společnosti - bez odezvy.


Požadované řešení

Žádost náhradu škody formou 2 ks e-Voucheru v hodnotě 300 EUR ( 2 ks dárkové karty - kompenzační poukaz).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2025 11:41, před 11 dny

Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, přičemž se odvíjí od doby zpoždění a délky letu.

Dle čl. 6 zmiňovaného nařízení platí, že pokud letecký dopravce důvodně očekává, že let bude oproti plánovanému času odletu zpožděn o dvě hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1500 kilometrů nebo o tři hodiny nebo více v případě všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, nabídne provozující letecký dopravce cestujícím stanovenou pomoc.

V čl. 9 odst. 1 písm. a) je pak uvedeno, že cestujícím je v takovém případě zdarma nabídnuta strava a občerstvení v rozsahu přiměřeném čekací době a dva telefonní hovory, podání dvou zpráv telexem nebo faxem nebo elektronickou poštou.

V čl. 8 odst. 1 písm. a) je stanoveno, že cestujícím by také měla být nabídnuta možnost volby mezi:
- náhradou pořizovací ceny letenky do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3, a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným
- zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, a to v případě, že zpoždění trvá alespoň pět hodin.

Situaci je vhodné nejdříve řešit s leteckým dopravcem prostřednictvím stížnosti. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví, letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.