Společnost


STARNET, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

3.6 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 28)

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#82667Starnet(Inet4) - deinstalační poplatek

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2025, před 8 dny

Jarmila Kuĺová

Znění stížnosti

Rozhodla jsem se po 15-ti letech zrušit službu poskytování internetového připojení. Po delším martýriu se mi podařilo dosáhnout přijetí výpovědi k 28.7.2025. Vzápětí jsem obdržela fakturu s vyúčtováním služeb na 1113 Kč. S touto částkou jsem nesouhlasila , zaplatila jsem pouze za služby ve výši 364 Kč a podala reklamaci. Po delší době mi přišla odpověď, kde se paní G. odvolává na VOP a ceník a vzápětí dorazila zpráva o omezení služeb a výzva k zaplacení. Opět jsem nesouhlasila, tlumočila jsem jí informace, které jste mi poskytli. Následovaly ovšem navíc ještě SMS a další výzvy mailem, většinou v podvečerní době nebo o víkendu. Následovalo i upozornění při telefonickém hovoru, že věc bude předaná inkasní společnosti. Veškerou komunikaci mám k dispozici, je možné ji přeposlat.


Požadované řešení

Zrušení deinstalačního poplatku ve výši 794 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2025 14:42, včera

Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě. Během této doby je spotřebitel povinen za služby nadále platit, a podnikatel mu tyto služby musí nadále poskytovat.

Podle § 1818 Občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.

V tomto případě se však jedná o vypovězení smlouvy, pro které platí odlišné podmínky. U výpovědi záleží, jestli šlo o smlouvu na dobu určitou nebo neurčitou. Pokud se jednalo o smlouvu na dobu určitou, ale byla uzavřena na více než 24 měsíců, považuje se za neurčitou (§ 63b odst. 1 Zákona o elektronických komunikacích). Pokud je na dobu určitou, bývá častá automatická prolongace, po které má spotřebitel možnost smlouvu vypovědět s výpovědní dobou max. 1 měsíc a poskytovatel jej o tom musí informovat (§ 63b odst. 5 ZEK).

Dále je možné vypovědět smlouvu bezplatně, pokud dojde k její jednostranné změně a navrhované změny pro spotřebitele nejsou výhradně přínosné, nejsou pouze administrativní povahy (např. změna sídla podnikatele) apod. Jediné, co musí v takových případech spotřebitel hradit, je případné dotované koncové zařízení, pokud si jej ponechá (např. modem).

Zanikne-li závazek ze smlouvy uzavřené na dobu určitou nebo ze smlouvy uzavřené na dobu neurčitou před uplynutím sjednané minimální doby trvání výpovědí nebo dohodou smluvních stran před uplynutím doby trvání, smí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem úhrada požadována pouze, pokud závazek ze smlouvy skončí do 3 měsíců ode dne jejího uzavření, přičemž výše této sankce je omezená (§ 63b odst. 8 ZEK).

Jiná smluvní ujednání, která mají odradit od změny poskytovatele, nemají právní účinky. (§ 63b odst. 12 ZEK)

Výpověď je jednostranným právním jednáním a k ukončení závazku není nutný souhlas druhé smluvní strany.

Spotřebitel tedy dle našeho názoru není povinen hradit poplatek za deinstalaci, pokud se nejedná o fyzické odpojení technikem, kdy by bylo možné požadovat účelně vynaložené náklady. Spotřebitel není ani povinen hradit případnou smluvní pokutu, nedošlo-li k porušení smluvní povinnosti.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2025 11:01, včera

Spotřebitelka nás požádala o doplnění informace, že u ní odpojení technikem neproběhlo. Zároveň nám sdělila, že od 28.7. se jí společnost již neozvala.

Stížnost necháváme přeřazenou na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.