Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:736
Z toho za letošní rok:30
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

65.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (485 z 736)

Hodnocení spokojenosti

44%
56%
Uvedená procenta vychází z 223 hodnocení od spotřebitelů help

#82862Doplňkové služby (GPS lokátor, pojištění Carlife a palubní kamera)

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

11 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.08.2025, před 11 dny

Jiří Fejt

Znění stížnosti

V rámci koupě vozidla Audi A5 byla dne 28.6.2025 uhrazena částka za doplňkové služby GPS lokátor 34000 Kč, Carlife 20200 Kč za 1. období, 3650 Kč za 2.období a 2450 Kč za 3. období, dále nám byla "darována" palubní kamera za 4899 Kč.
Výše uvedené produkty dosud nebyly využity a montáž GPS ještě neproběhla. Při koupi auta na úvěr nám bylo řečeno, že montáž GPS je nutnost, bez toho nám úvěr nedají.
Dne, 5. 8. 2025, byl úvěr u zcela splacen a uzavřen. Vozidlo je převedeno na nového majitele a již není v mém vlastnictví.
Psal jsem email na info@aaaauto (který mám i ve smlouvě), ale můj email byl smazán bez přečtení.
Jelikož už auto nevlastním, nemohu využít tyto doplňkové služby.
Žádám tedy navrácení 34000 Kč za GPS lokátor - jelikož už auto není v mém vlastnictví a auto už není předmětem leasingu - tudíž není ani nutné ho v autě mít (byla to podmínka AAA Auto, že bez toho nám úvěr nedají).
Palubní kameru jsem ochoten si nechat, pokud mi bude navráceno 34000 Kč za nevyužitý a nenainstalovaný GPS lokátor.
Služby Carlife jsou již v rušení, doufám tedy, že mi bude navrácena minimálně poměrná část, jelikož auto již nevlastním a nemůžu tak služby využívat.
Pokud mi nebude navrácena částka za nevyužitý GPS lokátor budu podávat podnět na ČOI, jelikož se domnívám, že se takto jedná o bezdůvodné obohacení.


Produkt

GPS lokátor, pojištění Carlife a palubní kamera


Požadované řešení

Navrácení částky 34000 Kč za nevyužitý a nenainstalovaný GPS lokátor.
Navrácení minimálně poměrné částky z pojištění Carlife.
Palubní kameru jsem ochoten si ponechat v případě, že mi budou navráceny zbylé finanční prostředky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2025 16:35, včera

Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Zároveň platí, že spotřebitel je povinen platit pouze za služby (a zboží), které si prokazatelně objednal a byly mu dodány.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.