Počet nahlášených stížností: | 114 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 11.8. měl dle dohody dorazit technik k zaměření kuchyně z IKEA. Nikdo však nepřijel a nebyl jsem o této skutečnosti nijak informován. Kvůli zaměření jsem si musel vzít volno z práce a celé dopoledne jsem strávil čekáním bez jakékoliv zprávy ze strany montážní společnosti či IKEA.
Nebyl dostupný žádný přímý kontakt na technika, a ani po více než hodině pokusů se mi nepodařilo dovolat na zákaznickou podporu IKEA. Nebylo mi sděleno, proč k zaměření nedošlo, ani kdy bude nový termín. Celá situace pro mě znamenala zbytečnou ztrátu času, příjmu a výrazné zpoždění v realizaci kuchyně.
Kuchyňská linka IKEA – zaměření
Vzhledem k tomu, že došlo k úplnému selhání komunikace a k nedodržení sjednaného termínu, a protože jsem si kvůli této schůzce musel vzít volno z práce, požaduji férovou kompenzaci. Konkrétně žádám slevu z celkové ceny kuchyně, která zohlední ztracený čas, ušlý příjem a způsobené komplikace. Zároveň žádám, aby byl v budoucnu zajištěn přímý kontakt na technika, aby bylo možné podobným situacím předejít.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Podle § 2605 OZ platí, že dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění.
Mimo to vzniká spotřebiteli právo požadovat slevu z díla, z důvodu porušení smlouvy (neprovedení díla včas). Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.
Zároveň také platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Spotřebitel by tedy mohl požadovat například proplacení nákladů, které mu vznikly v důsledku nedodržení doby dodání díla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vážený zákazníku,
velice se omlouváme za vzniklé komplikace!
Dle kontroly našeho interního systému byla již vaše stížnost dořešena a rovněž dne 14/8 vytvořená finální objednávka kuchyně.
V případě dalších přání či dotazů nás, prosím, neváhejte kontaktovat.
S pozdravem
Vaše IKEA