Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:114
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

31.6 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (36 z 114)

Hodnocení spokojenosti

82%
18%
Uvedená procenta vychází z 17 hodnocení od spotřebitelů help

#82871Nedodržení termínu zaměření kuchyně bez jakékoliv komunikace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

12 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.08.2025, před 12 dny

David Fleischmann

Znění stížnosti

Dne 11.8. měl dle dohody dorazit technik k zaměření kuchyně z IKEA. Nikdo však nepřijel a nebyl jsem o této skutečnosti nijak informován. Kvůli zaměření jsem si musel vzít volno z práce a celé dopoledne jsem strávil čekáním bez jakékoliv zprávy ze strany montážní společnosti či IKEA.
Nebyl dostupný žádný přímý kontakt na technika, a ani po více než hodině pokusů se mi nepodařilo dovolat na zákaznickou podporu IKEA. Nebylo mi sděleno, proč k zaměření nedošlo, ani kdy bude nový termín. Celá situace pro mě znamenala zbytečnou ztrátu času, příjmu a výrazné zpoždění v realizaci kuchyně.


Produkt

Kuchyňská linka IKEA – zaměření


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že došlo k úplnému selhání komunikace a k nedodržení sjednaného termínu, a protože jsem si kvůli této schůzce musel vzít volno z práce, požaduji férovou kompenzaci. Konkrétně žádám slevu z celkové ceny kuchyně, která zohlední ztracený čas, ušlý příjem a způsobené komplikace. Zároveň žádám, aby byl v budoucnu zajištěn přímý kontakt na technika, aby bylo možné podobným situacím předejít.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2025 13:18, před 3 dny

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Podle § 2605 OZ platí, že dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění.

Mimo to vzniká spotřebiteli právo požadovat slevu z díla, z důvodu porušení smlouvy (neprovedení díla včas). Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.

Zároveň také platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Spotřebitel by tedy mohl požadovat například proplacení nákladů, které mu vznikly v důsledku nedodržení doby dodání díla.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.8.2025 10:50, včera

Vážený zákazníku,
velice se omlouváme za vzniklé komplikace!

Dle kontroly našeho interního systému byla již vaše stížnost dořešena a rovněž dne 14/8 vytvořená finální objednávka kuchyně.

V případě dalších přání či dotazů nás, prosím, neváhejte kontaktovat.

S pozdravem
Vaše IKEA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.