| Počet nahlášených stížností: | 742 |
| Z toho za letošní rok: | 36 |
| Stále v řešení: | 11 |
44%
56%
Dne 12.8.2025.jsem na pobočce Brno koupil vůz Peugeot 3008.r.v.2018 kupní cena 409999kč.-5000kč.sleva na vůz poškozená náprava jako proti účet jsem dal stávající vůz Peugeot výkupní cena vozu byla 135t. 2t jsem platil vratnou zálohu na kupovaný vůz 50t.celkem 187t.jsem poslal na účet prodávajícího prodávající mi nabídl úvěr od společnosti Essox a to na částku 234898kč.k tomu když si sjednán pojištění od Carlife bude úvěr výhodnější což považuji za nehorázné lichvářské praktiky které jsou nabízeny jako výhodný úvěr od Essox kterou v AAA- Auto mají za výhodnou nabídku tak úvěr od Essox na 234898kc.na 60 měsíců činí splátka měsíčně 6908kč.celkem 414480kč.od Společnosti AAA- Auto požadují aby si okamžité zrušení úvěru a náležitosti s tím spojených i s pojištěním Carlife
Essox č.u AU4005510017
Požadují okamžité zrušení úvěru od společnosti Essox.doplatek 2t.vratné zálohy na kupovaný vůz t.p.od koupeného vozu kde se budu moct zapsat jako majitel vozu po doplácejí úvěru.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud je spotřebiteli slíbeno, že úvěr bude s pojištěním výhodnější a není, jedná se o porušení smlouvy a mohlo by se jednat i o nekalou obchodní praktiku. Běžnou výši úroků je možné najít zde https://www.essox.cz/peugeot.
Není nám známa spotřebitelova smlouva o úvěru, ale pokud obsahovala všechny potřebné informace včetně sazby RPSN, způsobu jejího výpočtu a celkovou částku, kterou spotřebitel zaplatí (podle § 106 odst. 1 písm. g zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru) a dále byla posouzena úvěruschopnost spotřebitele v souladu s § 86 zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru a spotřebiteli poskytnuto náležité vysvětlení informací týkajících se smlouvu poskytovatelem, domníváme se, že spotřebitel měl všechny potřebné informace a smlouva by tak mohla být v pořádku. Více informací o povinnostech poskytovatele spotřebitelského úvěru naleznete např. na webu ČNB: https://www.cnb.cz/cs/dohled-financni-trh/ochrana-spotrebitele/spotrebitelsky-uver/.
Co se týče celkové výše, kterou spotřebitel zaplatí, pokud je v rámci splátek hrazeno i pojištění vozidla, pak výše kterou spotřebitel „přeplatí“ již není tak vysoká a smlouva by pravděpodobně byla za předpokladu naplnění dalších podmínek v souladu se zákonem. Neznáme ale přesné znění smlouvy o úvěru a podmínky pojištění vozidla, ani částku na kterou byl úvěr poskytnut a proto nemůžeme posoudit přiměřenost výše přeplatku.
V tomto vztahu vystupuje společnost AURES Holdings a.s. (AAA auto) jako zprostředkovatel úvěru a proto pravděpodobně bude za výši a případnou nepřiměřenost úvěru spoluodpovědný se společností Komerční banka, a.s., která úvěr poskytuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Vážený pane Gále,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z obchodního oddělení. Dostala jsem zpětnou vazbu, že kolegové s Vámi byli v kontaktu a celou věc náležitě vysvětlili. Ze strany společnosti v tuto chvíli není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vyjádření dTestu
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Úvěr od společnosti ESSOX jsem vypověděl sám stalo mě to 6300 Kč.nějaká smluvní pokuta prý.Pojištěni Carlife jsem vypověděl také sám jen mi nesedí celková částka chybí mi 16300 Která prý náleží AAA Auto.nevim proč když byla promítnuta do ceny vozu požadují vrácení částky od společnosti AAA Auto.
Vyjádření dTestu
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla uvést, z jakého důvodu chybí spotřebiteli uvedená částka, případně kdy bude navrácena.