Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:739
Z toho za letošní rok:33
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

65.6 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (485 z 739)

Hodnocení spokojenosti

44%
56%
Uvedená procenta vychází z 223 hodnocení od spotřebitelů help

#82942Úvěr od Essox

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

20 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2025, před 21 dny

Libor Gál

Znění stížnosti

Dne 12.8.2025.jsem na pobočce Brno koupil vůz Peugeot 3008.r.v.2018 kupní cena 409999kč.-5000kč.sleva na vůz poškozená náprava jako proti účet jsem dal stávající vůz Peugeot výkupní cena vozu byla 135t. 2t jsem platil vratnou zálohu na kupovaný vůz 50t.celkem 187t.jsem poslal na účet prodávajícího prodávající mi nabídl úvěr od společnosti Essox a to na částku 234898kč.k tomu když si sjednán pojištění od Carlife bude úvěr výhodnější což považuji za nehorázné lichvářské praktiky které jsou nabízeny jako výhodný úvěr od Essox kterou v AAA- Auto mají za výhodnou nabídku tak úvěr od Essox na 234898kc.na 60 měsíců činí splátka měsíčně 6908kč.celkem 414480kč.od Společnosti AAA- Auto požadují aby si okamžité zrušení úvěru a náležitosti s tím spojených i s pojištěním Carlife


Produkt

Essox č.u AU4005510017


Požadované řešení

Požadují okamžité zrušení úvěru od společnosti Essox.doplatek 2t.vratné zálohy na kupovaný vůz t.p.od koupeného vozu kde se budu moct zapsat jako majitel vozu po doplácejí úvěru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2025 11:27, před 13 dny

Pokud je spotřebiteli slíbeno, že úvěr bude s pojištěním výhodnější a není, jedná se o porušení smlouvy a mohlo by se jednat i o nekalou obchodní praktiku. Běžnou výši úroků je možné najít zde https://www.essox.cz/peugeot.

Není nám známa spotřebitelova smlouva o úvěru, ale pokud obsahovala všechny potřebné informace včetně sazby RPSN, způsobu jejího výpočtu a celkovou částku, kterou spotřebitel zaplatí (podle § 106 odst. 1 písm. g zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru) a dále byla posouzena úvěruschopnost spotřebitele v souladu s § 86 zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru a spotřebiteli poskytnuto náležité vysvětlení informací týkajících se smlouvu poskytovatelem, domníváme se, že spotřebitel měl všechny potřebné informace a smlouva by tak mohla být v pořádku. Více informací o povinnostech poskytovatele spotřebitelského úvěru naleznete např. na webu ČNB: https://www.cnb.cz/cs/dohled-financni-trh/ochrana-spotrebitele/spotrebitelsky-uver/.

Co se týče celkové výše, kterou spotřebitel zaplatí, pokud je v rámci splátek hrazeno i pojištění vozidla, pak výše kterou spotřebitel „přeplatí“ již není tak vysoká a smlouva by pravděpodobně byla za předpokladu naplnění dalších podmínek v souladu se zákonem. Neznáme ale přesné znění smlouvy o úvěru a podmínky pojištění vozidla, ani částku na kterou byl úvěr poskytnut a proto nemůžeme posoudit přiměřenost výše přeplatku.

V tomto vztahu vystupuje společnost AURES Holdings a.s. (AAA auto) jako zprostředkovatel úvěru a proto pravděpodobně bude za výši a případnou nepřiměřenost úvěru spoluodpovědný se společností Komerční banka, a.s., která úvěr poskytuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.9.2025 20:42, včera

Vážený pane Gále,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z obchodního oddělení. Dostala jsem zpětnou vazbu, že kolegové s Vámi byli v kontaktu a celou věc náležitě vysvětlili. Ze strany společnosti v tuto chvíli není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.