| Počet nahlášených stížností: | 14 |
| Z toho za letošní rok: | 14 |
| Stále v řešení: | 3 |
Dne 29.7.jsem stornovala kabelku v hodnotě 20 tisíc korun, jelikož to byl fake.
Peníze měly být poslané do 6.8., nestalo se tak. Robot odpověděl, že vidí, že platby odešly. Chtěly i výpisy z účtu a dál je ticho. Když znovu píšu, robot odpoví, že sem je kontaktovala a znovu ať nepíšu.
Včera jsem poslala opět stížnost, zase odpověd, že vidí, že peníze odešly. Ale nemám je ani ve vinted penezence, ani na uctu. Ani nejsou fajfky u nich, ze bych penize měla
Vrátit peníze - 20 tisíc korun
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
V minulosti byla provozovatelem platformy vinted.cz společnost Vinted s.r.o., která je nyní v likvidaci. V aktuálních obchodních podmínkách je uvedena společnost Vinted, UAB, se sídlem v Litvě. Obchodní podmínky sice odkazují na pobočky, nicméně s ohledem na to, že česká společnost vstoupila do likvidace, je vhodné se obracet na společnost Vinted, UAB. Z toho důvodu jsme na ni stížnost přeřadili.
Pokud k vrácení finančních prostředků nedojde, zadržuje společnost peníze spotřebitele bez právního důvodu a spotřebitel má právo je po společnosti požadovat jako bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)]. Úrok z prodlení je příslušenstvím pohledávky a v případě řešení sporu soudní cestou není třeba ho žalovat samostatně. V komunikaci se společností doporučujeme, aby spotřebitel společnosti sdělil, že kromě zadržovaných peněz požaduje také úroky z prodlení.
Jestliže společnost nebude spolupracovat a finanční prostředky nevrátí, doporučujeme společnost k vrácení tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Litvě), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.