Společnost


123 Shared Mobility Czechia s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:12
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

16.7 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (2 z 12)

#83321Vystavena pokuta a nemoznost vyuzivat dodavku

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
19.09.2025, před 2 měsíci

David Olsanský

Znění stížnosti

Dobry den.
Dne 17.9. Jsem si rezervoval dodavku od 18h az do 21.9.2025 23:59.

17.9. Jsem si dodavku vyzvedl a zaparkoval doma, kde byla pres noc az do nasledujiciho dne 18.9. Kolem 10h kdy jsem jel se svou pritelkyni a mesicnim miminkem jiz zmíněnou dodavkou. Po ceste prisel email s pokutou za koureni ve vozidle. Coz striktne odmitam, jelikoz jsem nekurak a uz vubec bych nekouril pred mesicnim miminkem.. pokuta byla za 7.190.- + 250.- za zruseni inkasa ( na uctu nebylo dostatek financi) dodavku jsem cca na 30minut zaparkoval u me sestry a pote ze pojedeme domu. Dodavka ale nesla nastartovat, prekvapeni. Volam na zakaznickou linku, kde mi bylo sdeleno ze dokud nezaplatim nebude mi umoznena dalsi jizda ( deaktivovan imobilizer)
Snazil jsem se vysvetlit ze jsem nekurak ale bylo to marne, velmi arogantni pani na zakaznicke lince. Musel jsem resit nahradni dopravu domu, a nasledne sehnani jine dodavky jelikoz jsem se mel o vikendu stehovat, bohuzel kvuli tomuhle jednani se stehovat nebudu.. hned po te co jsem sehnal auto abych se dostal domu a vyzvedl starsi dceru ze skoly, jsem byl podat trestni oznameni na firmu.. dnes je ctvrtek a ja nemohu vyuzivat zaplacenou sluzbu a to dodavku. Neda se s nikym spojit atd.. pote jsem koukal na internet na heureku atd a nenasel jsem jedinou pozitivni recenzi .. same pokuty a pokuty a porad jen dokola to stejne.. urpimne jsem opravdu rozhorcen a nevim jak dal..

Podporu jsem prosil at to odblokuje at mohu dodavku alespon vratit na smluvene misto, bohuzel marne.. odtah pry bude stat 20.000.- a pokuta nejaka taky bude ale pritom ja za to nemuzu ze jsem ho nemohl vratit.. preci nebudu platit nesmyslnou castku za neco co jsem neudelal..

Uprimne nevim ani co bude dal.. pokuta za nedotankovani vozidla, poluta za odtah, pokuta za nezaparkovani vozidla na smluvenem miste


Požadované řešení

Storna neopravnene pokuty za koureni 7.190.-
Storna neoprávněne pokuty za inkso 250.-
Nevyuzita rezervace z duvodu zablokovani jizdy 2.000.-

Pripadne storna faktury za odtah + pripadna pokuta za neodevzdani vozidla na smluvenem miste


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2025 14:02, před měsícem

Nevíme, v jakém konkrétním znění smlouvu spotřebitel uzavřel, nicméně obecným faktem je, že smluvní pokutu lze vymáhat pouze za porušení smluvních povinností. Spotřebitel musí být o existenci smluvní pokuty navíc řádně informován (obecně nestačí např. zmínka v obchodních podmínkách, ale musela by být uvedena v hlavní smlouvě).

Další podmínkou pro možnost vymáhání smluvní pokuty je její přiměřenost. V případě, kdy by byla nepřiměřená - tedy příliš vysoká s ohledem na povinnost, kterou kryje, by se k takové smluvní pokutě vůbec nepřihlíželo - spotřebitel by tak tuto pokutu nemusel platit.

Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Za splnění výše uvedených podmínek by však dle našeho názoru spotřebiteli mohla vzniknout povinnost na úhradu této smluvní pokuty.

Společnost přitom musí prokázat, že má na zaplacení smluvní pokuty nárok. Musela by tedy v tomto případě prokázat, že ke kouření v daném vozidle skutečně došlo.

Pokud spotřebitel nesouhlasí s dodaným vyúčtováním, může jej reklamovat.

Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět České obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.gov.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2025 10:57, před 22 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.