Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1303
Z toho za letošní rok:56
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

77.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1004 z 1303)

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Uvedená procenta vychází z 356 hodnocení od spotřebitelů help

#83405Neposkytnutá sleva

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

17 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.09.2025, před 17 dny

Eva Nešporová

Znění stížnosti

Dne 4.3.2025 jsme uzavřeli smlouvu na poskytnutí služby - Internet HD, kde byla uvedena sleva 100 Kč za každý měsíc - po dobu 6 měsíců. Sleva byla poskytnuta pouze 3 měsíce. Při telefonické reklamaci vždy přislíbeno, že slevu zohlední další měsíc, ale nikdy se tak nestalo. Při poslední reklamaci dne 26.9.2025 sděleno, že došlo k novým podmínkám a na slevu nemáme nárok


Požadované řešení

Dodržení smluvních ujednání, tj poskytnutí slevy na 6 měsíců


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2025 08:25, před 7 dny

Ujednal-li si spotřebitel se společností O2 ve smlouvě slevu, pak je společnost O2 touto smlouvou zavázána a slevu je povinna poskytnout. V opačném případě by došlo k porušení smluvní povinnosti.

Poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit. Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smlouvy povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí (viz § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

V případě, že do smlouvy byly řádně začleněny obchodní podmínky je možné je jednostranně změnit, podnikatel by ale musel o plánované změně informovat spotřebitele a to nejméně 30 dní předem. Spotřebitel by pak měl mít možnost smlouvu bezplatně vypovědět.

Upozorňujeme ale, že smlouva má větší právní sílu než obchodní podmínky, pokud tedy byla sleva ujednána smluvně, nemá na ni změna obchodních podmínek vliv, obzvláště v případě, že je sleva ujednána na konkrétní a poměrně krátké období.

Jestliže podnikatel smlouvu o slevě z vyúčtování uzavíral a již v té době předpokládal, že závazek obejde změnou obchodních podmínek, pravděpodobně by byla naplněna generální klauzule klamavé obchodní praktiky ve smyslu § 4 zákona č. 634/1993 Sb., zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.10.2025 12:59, před 6 dny

Dobrý den,

mrzí nás, že jste měla důvod k vyjádření nespokojenosti. Rádi se na to podíváme blíže. Doplňte nám prosím zde, do neveřejných údajů, číslo služby a datum narození majitele, případně nám údaje s odkazem na váš podnět, zašlete na info@o2guru.cz.
S pozdravem

Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.