Počet nahlášených stížností: | 1303 |
Z toho za letošní rok: | 56 |
Stále v řešení: | 11 |
Dne 4.3.2025 jsme uzavřeli smlouvu na poskytnutí služby - Internet HD, kde byla uvedena sleva 100 Kč za každý měsíc - po dobu 6 měsíců. Sleva byla poskytnuta pouze 3 měsíce. Při telefonické reklamaci vždy přislíbeno, že slevu zohlední další měsíc, ale nikdy se tak nestalo. Při poslední reklamaci dne 26.9.2025 sděleno, že došlo k novým podmínkám a na slevu nemáme nárok
Dodržení smluvních ujednání, tj poskytnutí slevy na 6 měsíců
|
Tweet |
Ujednal-li si spotřebitel se společností O2 ve smlouvě slevu, pak je společnost O2 touto smlouvou zavázána a slevu je povinna poskytnout. V opačném případě by došlo k porušení smluvní povinnosti.
Poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit. Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smlouvy povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí (viz § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
V případě, že do smlouvy byly řádně začleněny obchodní podmínky je možné je jednostranně změnit, podnikatel by ale musel o plánované změně informovat spotřebitele a to nejméně 30 dní předem. Spotřebitel by pak měl mít možnost smlouvu bezplatně vypovědět.
Upozorňujeme ale, že smlouva má větší právní sílu než obchodní podmínky, pokud tedy byla sleva ujednána smluvně, nemá na ni změna obchodních podmínek vliv, obzvláště v případě, že je sleva ujednána na konkrétní a poměrně krátké období.
Jestliže podnikatel smlouvu o slevě z vyúčtování uzavíral a již v té době předpokládal, že závazek obejde změnou obchodních podmínek, pravděpodobně by byla naplněna generální klauzule klamavé obchodní praktiky ve smyslu § 4 zákona č. 634/1993 Sb., zákona o ochraně spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Dobrý den,
mrzí nás, že jste měla důvod k vyjádření nespokojenosti. Rádi se na to podíváme blíže. Doplňte nám prosím zde, do neveřejných údajů, číslo služby a datum narození majitele, případně nám údaje s odkazem na váš podnět, zašlete na info@o2guru.cz.
S pozdravem
Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2