| Počet nahlášených stížností: | 14 |
| Z toho za letošní rok: | 14 |
| Stále v řešení: | 3 |
Koupila jsem zbozi, ktere jsem nestihla vyzvednout, proto se vratilo prodejci. Vinted mne presti, ze zasilku nemam, nevratil platbu za zakoupeme zbozi.
Vraceni platby vcetne poplatku pro vinted.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
V minulosti byla provozovatelem platformy vinted.cz společnost Vinted s.r.o., která je nyní v likvidaci. V aktuálních obchodních podmínkách je uvedena společnost Vinted, UAB, se sídlem v Litvě. Obchodní podmínky sice odkazují na pobočky, nicméně s ohledem na to, že česká společnost vstoupila do likvidace, je vhodné se obracet na společnost Vinted, UAB. Z toho důvodu jsme na ni stížnost přeřadili.
Pokud k vrácení finančních prostředků nedojde, zadržuje společnost peníze spotřebitele bez právního důvodu a spotřebitel má právo je po společnosti požadovat jako bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)]. Úrok z prodlení je příslušenstvím pohledávky a v případě řešení sporu soudní cestou není třeba ho žalovat samostatně. V komunikaci se společností doporučujeme, aby spotřebitel společnosti sdělil, že kromě zadržovaných peněz požaduje také úroky z prodlení.
V tomto případě se ale domníváme, že chyba mohla nastat i na straně spotřebitele, který má povinnost si zakoupené zboží převzít. Této povinnosti ale nedostál. Společnost si sice nemůže ponechat finanční prostředky i zakoupený produkt, jedno z toho musí spotřebiteli vydat, nicméně může si účtovat poplatky spojené i transakcí a dopravou. Ty by při vrácením peněz skutečně mohla od kupní ceny odečíst a ponechat si je.
V obchodních podmínkách společnosti Vinted je uvedeno, že vrácení peněz za vrácení zboží je možné pouze v případě, že "zásilka vůbec nedorazí; zásilka je poškozena při přepravě nebo předmět výrazně neodpovídá popisu". V tomto případě ale žádná z těchto podmínek naplněna nebyla, takže společnost nebude povinna spotřebiteli vydat celou částku, kterou uhradil. Viz. https://www.vinted.cz/help/465?access_channel=hc_topics.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Litvě), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.