| Počet nahlášených stížností: | 12 |
| Z toho za letošní rok: | 12 |
| Stále v řešení: | 7 |
123Transporter – klamavé jednání a žádná náprava
Po vrácení dodávky mi 123Transporter po týdnu strhl peníze za údajně nedotankovanou nádrž. Přitom jsem auto řádně dotankoval, nafotil, ukončil v aplikaci a vše vrátil v pořádku. Požadoval jsem férové řešení – tedy vrácení peněz, protože nejsem vinen. Místo toho po mně chtěli nesmysly, jako účtenku z čerpací stanice nebo fotku palivoměru, což stejně nic nedokazuje.
Celé je to postavené na hlavu: zákazník splní vše, co má, a firma ho pak bez důkazů označí za podvodníka. Zklamalo mě i to, že 123Transporter působí přímo u prodejen OBI – člověk očekává, že když vidí několik jejich dodávek stát před OBI, půjde o solidní službu. Bohužel opak je pravdou. Žádal jsem nápravu, ale místo toho se mi nedostalo ani férového jednání, ani vrácení peněz.
Půjčení dodávky na jeden den
123Transporter – klamavé jednání a žádná náprava
Po vrácení dodávky mi 123Transporter po týdnu strhl peníze za údajně nedotankovanou nádrž. Přitom jsem auto řádně dotankoval, nafotil, ukončil v aplikaci a vše vrátil v pořádku. Požadoval jsem férové řešení – tedy vrácení peněz, protože nejsem vinen. Místo toho po mně chtěli nesmysly, jako účtenku z čerpací stanice nebo fotku palivoměru, což stejně nic nedokazuje.
Celé je to postavené na hlavu: zákazník splní vše, co má, a firma ho pak bez důkazů označí za podvodníka. Zklamalo mě i to, že 123Transporter působí přímo u prodejen OBI – člověk očekává, že když vidí několik jejich dodávek stát před OBI, půjde o solidní službu. Bohužel opak je pravdou. Žádal jsem nápravu, ale místo toho se mi nedostalo ani férového jednání, ani vrácení peněz.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Nevíme, v jakém konkrétním znění smlouvu spotřebitel uzavřel, smluvní pokuta za nedotankovanou nádrž se jeví jako logická, nicméně pokud ji chce podnikatel účtovat, měl by prokázat, že nádrž skutečně dotankovaná nebyla.
Další podmínkou pro možnost vymáhání smluvní pokuty je její přiměřenost. V případě, kdy by byla nepřiměřená - tedy příliš vysoká s ohledem na povinnost, kterou kryje, by se k takové smluvní pokutě vůbec nepřihlíželo - spotřebitel by tak tuto pokutu nemusel platit.
Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Za splnění výše uvedených podmínek by však dle našeho názoru spotřebiteli mohla vzniknout povinnost na úhradu této smluvní pokuty.
Pokud spotřebitel nesouhlasí s dodaným vyúčtováním, může jej reklamovat.
Pokud má spotřebitel podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět České obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.gov.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.