| Počet nahlášených stížností: | 538 |
| Z toho za letošní rok: | 10 |
| Stále v řešení: | 3 |
49%
51%
Dobrý den, nechával jsem reklamovat robotický vysavač ROIDMI robotický vysavač EVE CC White objednávka č. ***. Robotický vysavač byl zakoupen 27.06.2024 a před měsícem fungoval a vysával. Při jednom vysávání začal jezdit chaoticky po místnosti, což nikdy nedělal, takže jsem ho přes aplikaci poslal zpět do nabíjecí základny, ale ani po 20 minutách jí nemohl najít. Takže jsem robota resetoval a dal ručně na nabíjecí stanici. Po spuštění, aby znovu naskenoval prostředí bytu, tak po dokončení skenování se opět nemohl vrátit do stanice a ukončit režim skenování, takže již jsem nemohl byt naskenovat. Z tohoto důvodu jsem poslal robotický vysavač na reklamaci, ale nebyla uznána z důvodu špatného zacházení zákazníkem cituji "Za čistotu zodpovídá zákazník. Doporučujeme udržovat senzory v čistotě". V mém případě se nejedná o mechanickou vadu, ale software chybu. Při rozbalení vysavače jsem zjistil, že v servisu nebyl, ani vyzkoušen, protože byl pořád připojený na moji WIFI síť. Takže v servisu vysavač, ani nevytáhli z krabice. Prosím prodejce o kontaktování, jak věc budeme řešit.
ROIDMI robotický vysavač EVE CC White
Chci funkční robotický vysavač, buď opravený a nebo nový.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. V tomto případě by tak podnikatel musel prokázat, že spotřebitel zanesl senzory a že v softwaru nebyla chyba a to nejlépe odborným posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.