Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

16.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (14 z 83)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 3 hodnocení od spotřebitelů help

#83594skrytá závada při koupi

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2025, před měsícem

Monika Baumruková

Znění stížnosti

Dne 1.8.25 jsme zakoupili auto v autobazaru Auto ESA, při koupi auta jsme uhradili službu navíc - možnost výměny auta do 55 dní.

62. den jsme v autoservisu zjistili - že v autě je vložená houba, aby nebylo možné rozpoznat kapající olej, kdyby houba v autě vložená nebyla, byl by únik oleje vidět na první pohled - mastné skvrny pod autem.


Neměli jsme tedy možnost posoudit opravdový stav auta.

Reklamace uznaná nebyla.

Požadovali jsme opravu od autobazaru auto ESA - bylo zamítnuto .


Produkt

Ford S-MAX


Požadované řešení

Autobazar auto esa by měl zajistit opravu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2025 10:13, před měsícem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn a o které podnikatel zjevně věděl, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, tak jak zde již spotřebitel dle popisu stížnosti učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2025 13:23, před 7 hodinami

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.