| Počet nahlášených stížností: | 138 |
| Z toho za letošní rok: | 12 |
| Stále v řešení: | 1 |
Měl jsem objednánu montáž kuchyně XXXLutz v Praze. Dle instalačního plánu XXXLutz vytvořeného při zaměření pro mou kuchyň, byly k řešení 2 věci.
1. elektřina (zásuvky), které jsem nechal předělat přesně tak aby odpovídaly instalačnímu plánu a
2. odpad na vodu z dřezu, která byla posunuta mírně vlevo od zákresu v instalačním plánu. Toto jsem s předstihem řešil s kontaktní osobou ze zaměřovací kancelář XXXLutz a poté co jsme si po telefonu prošli v detailu instalační plán a skutečnost na místě mi bylo ze strany XXXLutz pánem sděleno, že to je v pořádku, že technici při montáži si poradí a natáhnout odvod z dřezu do odpadu jak bude potřeba a přitom případně vyříznou kousek desky z vnitřního uspořádání kuchyně pokud bude potřeba s čímž jsem souhlasil.
Po příjezdu techniků jsem se však zpětně dozvěděl, že odmítli kuchyň nainstalovat z důvodu údajně nezpůsobilých podmínek, což jsem pak zjistil, že měl být údajně vlhký strop (prosáklá voda flek v průměru 20-30 cm nic velkého) a to v oblasti ca. 2m od prostoru pro kuchyňskou linku.
Strop samozřejmě neměl s nemožností montáže nic společného a byl tam proto, že jde o novostavbu, která při převzetí měla vadu v zatečení a je nyní řešena prodejcem, nicméně nijak neovlivňovala montáž kuchyně.
Následně po mě bylo vymáháno 7 tis. za marný výjezd.
S ohledem na to, že osoba "pan V." za XXXLUTZ je samozřejmě kompletně nekvalifikovaná aby situaci se mnou rozumně řešila jsem se rozhodl, nyní 7 tis. zaplatit abych se domohl montáže kuchyně, kterou jsem již mimo jiné před více než 14 dny zcela zaplatil. A následně bych rád celou věc řešil s někým kompetentním z XXXLUTZ.
Přes mé veškeré dotazy na sdělení konkrétního důvodu, pro který nebyla kuchyň instalována, jsem se toto zatím nedozvěděl.
Celkově celou zakázku provázel velký chaos a rozhodně bych komukoliv nedoporučoval aby u této společnosti kupoval cokoliv co si neodnese přímo z prodejny.
Co možná nejrychlejší montáž tzv. na 2. pokus.
Vyjasnění situace ohledně důvodu odmítnutí první instalace a vrácení zaplaceného poplatku za ?marný výjezd" ve výši 7 tis. Kč
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla pravděpodobně sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
V tomto případě záleží na tom, zda by uvedená vlhkost ve stropě měla vliv na provedení díla. V případě, že by tomu tak nebylo, nemůže společnost odmítnout provedení díla a tedy ani požadovat pokutu za marný výjezd.
Jestliže však tato vlhkost vliv na kvalitu provedení díla má, bylo by nutné posoudit, zda o ní společnost mohla před výjezdem vědět, či nikoliv. Pokud by však spotřebitel úmyslně tuto vadu zatajil, bylo by možné požadovat smluvní pokutu, byla-li řádně sjednána.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.