Společnost


DESIRE RENT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83857Nevrácení kauce

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2025, před 3 dny

Lucie Stuchlíková

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na Vás s žádostí o pomoc. Od září roku 2023 jsem měla uzavřenou podnájemní smlouvu se zastupující firmou DESIRE RENT s.r.o. ( Dokonalý nájemník )

V den podpisu smlouvy jsem také uhradila vratnou jistotu 42.663,-

Smlouva byla uzavřena na 1 rok s příslibem, že se jedná o dlouhodobý podnájem. Po roce mi byla smlouva prodloužena o další jedem rok. Před podpisem nové smlouvy jsem byla upozorněna na nutnost navýšení kauce o 19.221,-

Celkově jsem tedy zaplatila kauci 61.884,-

Letos v červnu, tedy po dvou letech užívání bytu, mi byl společností zaslán e-mail s rozhodnutím o neprodloužení smlouvy z důvodu prodeje nemovitosti.

Byt byl řádně předán 5.9.2025

Od té doby jsem společnost 2x vyzvala k vrácení jistoty. Bylo mi sděleno že jistota bude zadržována do konečného vyúčtování všech služeb. Na další výzvy už nereagovali.


Děkuji

S pozdravem

Stuchlíková Lucie
***


Požadované řešení

Vrácení jistoty


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2025 11:59, před 12 hodinami

Jestliže spotřebitel uzavřel smlouvu o podnájmu, bude záležet převážně na tom, co bylo ujednané smluvně. Pokud jsou ve smlouvě výslovně uvedeny podmínky splatnosti jistoty, pak je třeba při jejím vymáháním postupovat podle ujednání ve smlouvě.

Pokud by bylo ujednáno, že se podnájemní smlouva řídí ustanoveními o nájmu:

Podle § 2254 je jistota splatná ke dni ukončení nájmu a to společně s úroky v alespoň ve výši zákonné sazby. Nájemce by ji tak měl bez zbytečného odkladu po ukončení nájmu pronajímateli vydat, jinak by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud nebylo ujednáno, že se podnájemní smlouva řídí smlouvou o nájmu a zároveň nebyla smluvně ujednány podmínky splatnosti kauce:

Pak se bude vztah pravděpodobně řídit obecnou úpravou zálohy v § 1807 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud záloha/jistota byla ujednána jako vratná, je podnikatel v případě již splněného závazku povinen ji spotřebiteli vydat bez zbytečného odkladu poté, co ho o to požádá. Pokud podnikatel odmítne peněžní prostředky odmítne vydat, musí uvést důvod, proč je zadržuje. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li poskytovatel služby na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že poskytovatel služby nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné poskytovatele služby vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Vzhledem k tomu, že se jedná o větší obnos peněz, spotřebitel rovněž může tuto záležitost konzultovat s advokátem alespoň v rámci jedné hodinové konzultace. Advokát věnující se soukromému právu či konkrétně nájemním smlouvám by mohl situaci spotřebitele posoudit komplexně, sdělit svůj právní názor a navrhnout nejlepší možné řešení. Zároveň by advokát v rámci konzultace měl spotřebiteli sdělit, jestli má z finančního hlediska smysl situaci řešit s využitím jeho služeb.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.