Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2801
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

62.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1743 z 2801)

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Uvedená procenta vychází z 507 hodnocení od spotřebitelů help

#83899Nevyžádané prodloužení předplatného

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.11.2025, před 8 dny

Tomáš Procházka

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 5.7. jsem uzavřel s firmou Be2 čtvrtletní předplatné, aplikaci jsem všeho všudy využil maximálně 5x, poté jsem aplikaci nijak dále nevyužil. Každopádně předplatné uběhlo, ale na konci mi bylo prodlouženo, což jsem nepožadoval.

Platba předplatného byla vázána na bankovní účet, který již nevyužívám a tím pádem tam držím jen minimální hotovost, platba tedy neproběhla, za což jsem rád.

Nicméně na na počátku listopadu mi ze strany Be2 přišlo vyrozumění s tím, že jsem dlužen částku 2065 Kč, přičemž jsem s nimi v emailové komunikaci, kdy si ale pevně stojím za tím, že o jsem o automatickém charakteru prodlužování předplatného nebyl informován a pohledávku neuznávám.

Veškerou komunikaci s Be2 mám samozřejmě uloženou a mohu ji doložit. Jejich nátlak považuji za nekalou obchodní praktiku než za seriózní jednání.


Děkuji za prověření


Produkt

Produkt: 3 měsíců Premium členství


Požadované řešení

Prosím o radu, jak dále postupovat, aby došlo ze strany Be2 k odvolání údajně dlužné částky. Jak jsem se zmínil výše, zaprvé neměl jsem informaci o automatickém prodlužování členství a zadruhé aplikaci a tím pádem ani členství jsem nijak nevyužíval, nevyužívám a nehodlám využívat, natož za něj platit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2025 15:39, před 6 dny

Dle obchodních podmínek společnosti, co se placeného smluvního vztahu týče, je zákazník oprávněn vypovědět zpoplatněný smluvní vztah, který je uzavřen zakoupením Prémiového členství kdykoliv (bez výpovědní lhůty) před koncem předplaceného období. Ukončení Prémiového členství lze provést v sekci „Nastavení“ v profilu zákazníka. Takto podaná výpověď je účinná ke konci předplaceného období, ve kterém je výpověď podána.

Jestliže tedy spotřebitel využil kontaktní formulář, na který společnost odkazuje ve svých obchodních podmínkách, měla by být výpověď akceptována.

Kromě výpovědi přímo v profilu zákazníka může zákazník vypovědět Prémiové členství také zasláním výslovného, písemného a podepsaného prohlášení na kteroukoli z níže uvedených kontaktních adres. V zájmu jasného přiřazení v systémech be2 a ochrany před zneužitím musí zákazník vždy uvést své celé jméno, zemi, ve které službu be2 používá a svoji e-mailovou adresu využitou k registraci u be2. I kdyby společnost na výpověď nezareagovala, bude považována za platnou a závazek tak bude ukončen.

Písemná výpověď může být mimo kontaktní formulář zaslána na:

a) adresu: be2 S.à.r.l. služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxembourg Luxembourg;
b) fax: 420 227203713; nebo
c) email: zakaznickyservis@be2.cz.

Výpověď podaná poštou, e-mailem nebo faxem je účinná ke konci předplaceného období, ve kterém je výpověď podána, bude-li be2 doručena kdykoliv před koncem předplaceného období.

Zpoplatněný smluvní vztah nelze vypovědět pouhým vymazáním profilu. Jestliže zákazník vymaže svůj profil, zůstane tím zpoplatněný smluvní vztah nedotčený.

Pokud spotřebitel smlouvu řádně vypověděl, je společnost povinna výpověď akceptovat.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

Výmaz osobních údajů:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucembursku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.11.2025 19:21, před 4 dny

Dobrý den, prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště. Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.