| Počet nahlášených stížností: | 744 |
| Z toho za letošní rok: | 38 |
| Stále v řešení: | 11 |
44%
56%
Dne 9. 11. 2025 jsem na pobočce AAA Auto Kolín zakoupil automobil.
Při sjednávání úvěru mi zaměstnankyně sdělila, že k získání úvěru od ESSOX s úrokovou sazbou 2,99 % je nutné zakoupit doplňkový produkt – GPS lokátor. Na základě této informace jsem se službou souhlasil.
Následně jsem si tuto informaci ověřil přímo u ESSOX, kde mi bylo potvrzeno, že GPS lokátor není podmínkou úvěru ani úrokové sazby a není vyžadován pro jeho schválení.
Po zjištění nesrovnalosti jsem kontaktoval zákaznické/reklamační oddělení AAA Auto. Zde mi bylo sděleno, že pracovník údajně postupoval správně, ale zároveň potvrdili, že banka GPS nevyžaduje. Následně mi nabídli novou kalkulaci úvěru bez GPS, která však byla finančně méně výhodná než původní nabídka, což považuji za matoucí a neseriózní postup.
Montáž GPS neproběhla, služba nebyla poskytnuta a o produkt nemám zájem. Požaduji proto zrušení služby GPS lokátoru a vrácení již uhrazené částky. Pro řešení situace jsem již kontaktoval ESSOX, ověřil skutečné podmínky úvěru, zaslal reklamaci společnosti AAA Auto a vyzval je k nápravě.
Doplňkové služby k zakoupenému vozu - Carlife Garance ADVANTAGE, Lokátor Basic 2
Požaduji zrušení služby GPS lokátoru, která byla sjednána na základě nepravdivé informace, a vrácení celé částky za tuto službu. Montáž neproběhla a služba nebyla poskytnuta, proto považuji vrácení peněz za jediné správné řešení.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně apod., ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem (§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.