| Počet nahlášených stížností: | 12 |
| Z toho za letošní rok: | 12 |
| Stále v řešení: | 7 |
Rezervoval jsem si službu sdilených dodávek na pokyn mého zaměstnavatele. Vše jsem udělal, ale pak bylo potřeba změnit termín. Tak jsem termín změnil, operátor podpory mi vysleveně řekl že je možnost potom storna a vrácení peněz. 123 transporter je toto jedno a místo toho mi na částku poslali slevový kód který já nevyužiji. Chtěl jsem zpět peníze za službu kterou jsem nevyužil.
Vysmáli se mi do obličeje, obrazně řečeno.
Není mi jasný jejich motiv proč jsou neschopni mi zaslat peníze ale trpí si na slevovém kódu další problém tkví v tom že rezervace nebyla v aplikaci možná zrušit s vracením peněz, nevím zda to již opravili či ne, ale přijde mi to opravdu hraniční.
Děkuji za rady.
Vrácení peněz
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Na základě popisu stěžovatele si nejsme jisti, zda se jedná o spotřebitelský vztah, neboť stěžovatel uvádí, že jednal na pokyn svého zaměstnavatele.
Právnickou osobu zastupují její zaměstnanci v rozsahu obvyklém vzhledem k jejich zařazení nebo funkci, přičemž rozhodující je stav, jak se tato skutečnost jeví veřejnosti (viz § 166 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Na základě tohoto ustanovení je podnikatel schopen být právně zavázán i jednáním svého zaměstnance učiněným telefonicky, pokud takové jednání odpovídá rozsahu jeho obvyklého zařazení nebo funkce a takto se jeví veřejnosti.
Pokud tedy operátor podpory výslovně uvedl, že je možnost rezervaci stornovat s navrácením peněžité částky, měla by společnost peníze vrátit.
Pokud by se jednalo o spotřebitelský vztah a stěžovatel by měl podezření na nesprávné postupy a nezákonné jednání podnikatele, může podat podnět České obchodní inspekci (odkaz zde: https://www.coi.gov.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).