Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:744
Z toho za letošní rok:38
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

66.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (498 z 744)

Hodnocení spokojenosti

44%
56%
Uvedená procenta vychází z 225 hodnocení od spotřebitelů help

#83940Uvedení v omyl při sjednání pojištění k úvěru na auto

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.11.2025, před 2 dny

Jiří Kyndl

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 25.10.2025 jsem prodal svůj vůz a na proti účet jsem zakoupil vozidlo Mercedes Benz v 250, rozdílná cena byla hrazena úvěrem u společnosti homecredit, úvěr byl i podmínkou pro nákup tohoto vozu.

Hned první zklamání bylo, že zlevněná cena vozu na úvěr kterou uvádí u každého vozu vlastně neplatí, byl jsem tedy nucen přistoupit na celkovou cenu. Při schvalování úvěru mě byl nabídnut úvěr u společnosti homecredit, kde je podmínkou sjednání havarijní pojištění vozidla. Paní na ústecké pobočce mě ujišťovala, že pokud využiji jejich pojištění carlife spolu GPS trackerem a palubní kamerou, bude sjednáno to nejlevnější pojištění které je na trhu dostupné. Po zhruba 6 hodinách byl celý proces dokončen a byla ihned zaplacena čtvrtletní částka za pojištění.

Po několika dnech se mě ozvala druhá paní, že musím přijet a že bylo uzavřeno špatně pojištění vozidla, načež jsem zjistil že částka za pojištění je o tisíce dražší, že údajně to někdo spletl, ale paní s tím nemá nic společného. Několikrát jsem se omluvil, že je mi to líto, ale sjednané pojištění s kterým jsem při podpisu smlouvy počítal už mám zaplacené a že bude muset ten někdo, kdo to pokazil dát do pořádku. Následovala návštěva na pobočce ve snaze celou věc řešit, na to mě bylo celkem arogantním způsobem sděleno, že se musí uzavřít jiná pojistná smlouva na vyšší částku s tím, že se musí opět zaplatit čtvrtletní částka a že mi pojišťovna částku kterou jsem již uhradil někdy možná vrátí ( opravdu to tak řekla). Na to jsem bohužel reagoval nesouhlasně a poprosil jsem ať tedy někdo, kdo to dá do pořádku. S ne vyřízenou jsem tedy odjel a nikdo se neozýval že by věc vyřešili.

Následovaly další dva telefonáty kde jsem se dožadoval dokumentů od vozidla abych mohl vozidlo v zákonné lhůtě přepsat. To mě bylo opakovaně sděleno, že si musím sjednat nové pojištění a dokud tak neučiním, jsou doklady od vozidla zastavené u společnosti AAA auto. Dál byl vyvíjen nátlak na nové pojištění, protože společnost homecredit nemůže úvěr společnosti vyplatit. Jako možné řešení jsem nabízel, ať udělají slevu na vůz, aby jsme se vešli do pojištěné částky, nebo ať to uhradí ten, kdo chybu způsobil, nebo maximálně doplatit rozdíl mezi částkami na pojištění. Ne, razí si tu svou a neexistuje žádná domluva, nikdo za nic nemůže a ty zákazníku pláť jinak tě bude společnost homecredit sankcionovát za pozdní přepis vozidla částkou údajně 5000 tisíc korun.

Na základě této zkušenosti a neochoty řešit vzniklý problém u společnosti AAA auto, jsem se rozhodl odstoupit od celého nákupu, jelikož jsem přesvědčen že jsem byl uveden v omyl při podpisu smlouvy, konkrétně u auto pojištění, které je podmínkou sjednání a schválení úvěru. Při podpisu smlouvy jsem souhlasil pouze s částkou která mě byla uvedena, a i u té se mi zdálo celkem dost.


Požadované řešení

Kvůli pochybení společnosti AAA auto a uvedení v omyl při podpisu smlouvy požaduji zrušení celého nákupu a navrácení výkupní částky za vozidlo které jsem společnosti prodal.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2025 16:33, před 7 hodinami

Pokud osoba učiní právní jednání v omylu týkajícím se rozhodující okolnosti a tento omyl byl vyvolán druhou stranou, považuje se takové právní jednání za neplatné (viz § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Jestliže spotřebiteli byla při sjednání pojištění sdělena určena částka, se kterou počítal, a následně mu bylo oznámeno, že částka byla nesprávně stanovena a bude výrazně vyšší, může být rovněž posuzována jako klamavá obchodní praktika. Takové jednání obsahuje věcně nesprávnou informaci, která je nepravdivá a může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě či uzavření smlouvy, které by za správných a úplných informací neučinil (§ 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele).

Pokud pozdní přepis vozidla je způsoben nedodáním potřebné dokumentace ze strany společnosti, která zároveň pochybila při uzavírání smlouvy, nemůže takové pochybení jít k tíži spotřebitele. Z tohoto důvodu se domníváme, že společnost smluvní pokutu vymáhat nemůže.

Spotřebitel by mohl na základě výše uvedeného odstoupit od smlouvy pro její podstatné porušení společností a požadovat tak navrácení do původního stavu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.