Společnost


J&L Industries s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:13
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

50 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (7 z 14)

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Uvedená procenta vychází z 5 hodnocení od spotřebitelů help

#84114Nevrácení peněz za vrácené vadné a poničené zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

5 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.11.2025, před 5 dny

Martin Nejedlý

Znění stížnosti

Dne 16.10.2025 jsem objednal nový Iphone 16 Pro 128 GB v ceně 23.510,- Kč, který měl v popisu označen stav Nový. Po zaplacení přes kreditní kartu, mě 21.10.25 přes zásilkovnu přišel telefon, který svým stavem neměl nic společného s novým zboží. Byl poškozen, odřen, měl prasklou optiku fotoaparátu a byl nepoužitelný a hlavně nebyl nový. Proto jsem jej důkladně ofotil a vložil zpět do neoriginálního obalu a poslal zpět a okamžitě objednáku strornoval s tím, že požaduji vyplacení - vrácení peněz. Na to mě majitel pan Stanislav Jakubů poslal dobropis, který požadoval podepsat a poslat zpět, což jsem bez odkadu učinil a uvedl i pro jistotu číslo účtu ze kterého byla platba 23.510,- Kš stržena. K výplatě peněz do dnešního dne nedošlo ani přes moje opakované urgence a nemám tedy od tétpo firmy ani nový telefon a ani peníze. Tímto jednáním spatřuji u této firmy trestného činu podvodu a uvažuji a trestním oznámení.


Produkt

iPhone 16 Pro 128 GB barva Titanium Desert - pouštní Titan v ceneée 23.510 Kč kód firmy 65791


Požadované řešení

Okamžité vyplacení - navrácení plné výše peněz tedy 23.510,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2025 10:28, před 14 hodinami

V tomto případě si nejsme jisti, zda spotřebitel odstoupil od smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo zda zboží reklamoval a domluvil se na způsobu vyřízení reklamace odstoupením od smlouvy.

V případě, že se jednalo o odstoupení od smlouvy do 14 dnů:

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Samotné nepřevzetí zásilky nelze považovat za jednoznačné prohlášení, doporučujeme proto podnikatele informovat o odstoupení od smlouvy. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

V případě, že zboží reklamoval:

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí a dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou a nebo opravu věci. Není-li to možné nebo dohodne-li se na tom spotřebitel s podnikatelem, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků nebo žádat přiměřenou slevu z kupní ceny. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Podnikatel by měl vyřídit reklamaci domluveným způsobem ve stanovené době (zásadně 30 dnů), v tomto případě by tedy měl do 30 dní vrátit spotřebiteli zpět kupní cenu a spotřebitel by měl vrátit zakoupené zboží. Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

V obou případech tedy vznikne spotřebiteli nárok na vrácení kupní ceny, pouze se mohou lišit lhůty a právní režim.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.