Společnost


Direct Parcel Distribution CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:68
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

2.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (2 z 68)

#84121místo zásilky doručena prázdná roztržená obálka

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.11.2025, před 4 dny

Jan Tilšer

Znění stížnosti

V pátek 21.11. jsem při vyzvedávání objednané knihy z DPD boxu místo knihy našel ve schránce prázdnou roztrženou obálku. Téhož večera jsem do kontaktního formuláře na https://www.dpd.com/cz/cs/podpora/ napsal toto:

Dnes v pátek 21. 11. jsem v 17:47 v DPD boxu v Mrštíkově ulici v Hradci Králové zadal kód, který jsem od Vás dnes obdržel emailem (***). Po zadání kódu se otevřela schránka č. 23 a jí si chtěl vyzvednout objednanou knihu. Uvnitř schránky ale byla pouze roztržená prázdná obálka. Dost mě to rozladilo, nevím, zda je problém v některém Vašem zaměstnanci, či jinde, ale schránka, která se na kód otevřela, vypadala nepoškozeně. Co mám prosím dělat. Na DPD boxu je nápis, že je sledován kamerou. Děkuji, že se mi ozvete. Je to zásilka číslo **.

Téhož večera jsem obdržel mail tohoto znění: Dobrý den, Váš dotaz předávám na příslušné oddělení k prověření. Budeme Vás co nejdříve informovat.
S pozdravem a přáním krásného dne Tereza Kloučková, Senior Customer Service Operator, +420 225 373 373 (Zákaznická linka) | info@dpd.cz

Týden uplynul a nikdo se mi neozývá, na uvedené zákaznické lince se opakovaně nedovolám živému člověku ani po 13 minutách marného čekání na spojení. Prosím o Vaši pomoc. Moc děkuji, Jan Tilšer


Produkt

místo zásilky doručili prázdnou roztrženou obálku (v níž nejspíše kniha původně byla)


Požadované řešení

dohledání a doručení knihy, nebo úhrada ceny, kterou jsem za knihu zaplatil (12,40 liber). Přílohou posílám screenshoty z mobilu s povrzením o zaplacení a odeslání knihy (knihkupectví World of Books ze sítě AbeBooks.co.uk), fotky vyfocené při otevírání DPD boxu a fotky obálky na světle z obou stran.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2025 11:05, před 13 hodinami

Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).

Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.

Reklamaci je obecně možné (a vhodné) uplatnit ihned při převzetí, avšak v případech, kdy reklamaci odmítne zaměstnanec řešit na místě, je vhodné obrátit se na společnost co nejdříve a situaci jí popsat. Spotřebitel má pak lepší důkazní břemeno v případném sporu.

Podnikatel je povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce ode dne doručení reklamace. Pokud ale její objasnění vyžaduje projednání se zahraničním operátorem, prodlužuje se tato lhůta na dva měsíce dle dostupných informací na stránkách Českého telekomunikačního úřadu.

V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč; v případě podání prostřednictvím samoobslužného portálu 80 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. V případě úspěchu ve sporu Český telekomunikační úřad přizná náhradu nákladů včetně správního poplatku proti druhému účastníku, který ve věci úspěch neměl. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.