Společnost


AUKRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:66
Z toho za letošní rok:18
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

56.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (37 z 66)

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Uvedená procenta vychází z 11 hodnocení od spotřebitelů help

#84125Aukro mi zadržuje peníze za balíček, který jsem vrátil prodejci

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.11.2025, před 4 dny

Jan Plzák

Znění stížnosti

Dne 3. října 2025 jsem přes aukční síň Aukro vydražil disk do počítače za 3 068 Kč, inzerován jako nový a nepoužitý bohužel se ukázalo, že disk byl nefunční, vše jsem na fotil a kontaktoval Aukro v rámci jejich programu ochrany kupujících a přímo prodejce. Aukro po mě z nepochopitelných důvodů chtělo protokol od přepravce, který jsem samozřejmě neměl jelikož zboží při přepravě poškozeno nebylo. Prodejce v prvopočátcích nekomunikoval, ale nakonec se mi s ním podařilo domluvit a zboží mu na vlastní náklady zaslat zpět 115Kč, aukro toto odmítlo i když jsem platil extra služby navíc 159 Kč. Prodejce 30. října zboží převzal a potvrdil převzetí, 31. října jsem Aukru potvrzoval vrácení provize prodejci, bohužel mi Aukro nebylo schopno do této doby 28. listopadu vrátit platbu, přes jejich kontaktní formulář jsem zaslal několik upozornění, ale doposud jejich jediná reakce byla "děkujeme za Vaši zprávu a omlouváme se za delší dobu odpovědi. V současné době zaznamenáváme zvýšený počet požadavků, a proto může reakční doba trvat déle než obvykle. S prodejcem si nyní situaci upřesníme" Děkuji Vám za pomoc s vyřešením mé stížnosti- Jan Plzák


Produkt

SSD M2 NVME 990 EVO PLUS 4TB (7098799811)


Požadované řešení

Vrácení platby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2025 12:27, před 12 hodinami

Pokud vznikla na straně společnosti povinnost vrátit finanční prostředky, měla by tak učinit v přiměřené době.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.