| Počet nahlášených stížností: | 66 |
| Z toho za letošní rok: | 18 |
| Stále v řešení: | 4 |
45%
55%
Dne 3. října 2025 jsem přes aukční síň Aukro vydražil disk do počítače za 3 068 Kč, inzerován jako nový a nepoužitý bohužel se ukázalo, že disk byl nefunční, vše jsem na fotil a kontaktoval Aukro v rámci jejich programu ochrany kupujících a přímo prodejce. Aukro po mě z nepochopitelných důvodů chtělo protokol od přepravce, který jsem samozřejmě neměl jelikož zboží při přepravě poškozeno nebylo. Prodejce v prvopočátcích nekomunikoval, ale nakonec se mi s ním podařilo domluvit a zboží mu na vlastní náklady zaslat zpět 115Kč, aukro toto odmítlo i když jsem platil extra služby navíc 159 Kč. Prodejce 30. října zboží převzal a potvrdil převzetí, 31. října jsem Aukru potvrzoval vrácení provize prodejci, bohužel mi Aukro nebylo schopno do této doby 28. listopadu vrátit platbu, přes jejich kontaktní formulář jsem zaslal několik upozornění, ale doposud jejich jediná reakce byla "děkujeme za Vaši zprávu a omlouváme se za delší dobu odpovědi. V současné době zaznamenáváme zvýšený počet požadavků, a proto může reakční doba trvat déle než obvykle. S prodejcem si nyní situaci upřesníme" Děkuji Vám za pomoc s vyřešením mé stížnosti- Jan Plzák
SSD M2 NVME 990 EVO PLUS 4TB (7098799811)
Vrácení platby.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud vznikla na straně společnosti povinnost vrátit finanční prostředky, měla by tak učinit v přiměřené době.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.