| Počet nahlášených stížností: | 28 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 0 |
reklamoval jsem přes operátora O2 telefon iphone 6 kvůli vadě baterie. při připojení na nabíječku procenta baterie skočila třeba o 5% najednou, při nižší kapacitě (<40%) dochází k rapidnímu ubytku kapacity baterie, např. zapnu displej, je tam 40%, displej zhasne, já ho opět zapnu a je tam 27 % kapacity (mezi těma dvěma hodnotama je cca 5 sekund!). reklamace nebyla uznaná.
iphone 6 16 GB
požaduji odstranění závady
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Autorizovaný servis není smluvním partnerem spotřebitele a má oprávnění pouze k odstranění závady, nemůže spotřebiteli vrátit peníze, ale standardně vystavuje pouze potvrzení, zda vznikl nárok na odstoupení.
Pokud tedy spotřebitel s výsledkem reklamace nesouhlasí, doporučujeme znovu uplatnit reklamaci přes prodávajícího, pokud tak nebylo ještě učiněno. Pokud se prodávající bude odvolávat na stejný závěr, je možné výsledek reklamačního řízení rozporovat znaleckým posudkem. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodejce je odpovědný i za snížení kapacity baterie, avšak za předpokladu, že dojde k výraznému poklesu kapacity za krátkou dobu (nikoli pozvolné snižování kapacity baterie v důsledku jejího používání). Tím spíše je prodejce odpovědný za úplnou nefunkčnost baterie, a taková skutečnost je důvodem pro zdárné uplatnění reklamace spotřebitelem v záruční době.
K podpoře této argumentace u prodejce je možné využít rozsudek okresního soudu v Příbrami sp.zn: 10C 230/2011. Své rozhodnutí odůvodnil okresní soud technickou normou, která udává pokles životnosti baterie.
Záruka se však nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím běžným užíváním ani mechanické poškození výrobku spotřebitelem.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.