| Počet nahlášených stížností: | 53 |
| Z toho za letošní rok: | 0 |
| Stále v řešení: | 0 |
92%
8%
#10255Neoprávněné vymáhání poplatku za náklady na balné, logistiku...
Dobrý den,
mému taťkovi, přišel úplně stejný dopis se složenkou jako Monice Pencové, která si tady taktéž stěžovala na tutéž firmu.
Taťka vzal telefon a řekl, že nyní nemá čas, a paní na to reagovala tím, že zavolá jindy, poté už telefon taťka nebral, tudíž nechápu, co má znamenat dopis s přiloženou složenkou o zaplacení 490 Kč, za náklady na balné, logistiku, kurýra a telefonisty, když taťka si nic neobjednal, a s ničím nesouhlasil. Stejně tak nechápu, kde přišli na jeho adresu.
Nejspíš to vypadá na nějaký podvod, který by se měl řešit.
Děkuji Vám za případnou odpověď. S pozdravem Lucie
Jelikož nemáme ani telefonní číslo na firmu, tak ji informovat, co to má znamenat. A prosím odpověď, zda je vše v pořádku. A možná by bylo dobré začít to řešit, když takových lidí může být více.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Kupní smlouva mohla být nevědomky uzavřena při telefonickém hovoru, v takovém případě by ale společnost musela prokázat, že k hovoru došlo, a že při něm byla smlouva se spotřebitelem uzavřena.
Pokud by byla kupní smlouva takto sjednána, jedná se o smlouvu uzavřenou za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku. Při uzavírání smluv tímto (distančním) způsobem platí, že má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu v prvních čtrnácti dnech od převzetí zboží. Nebylo-li zboží spotřebiteli doručeno, tato lhůta nezačala běžet. Spotřebitel by tedy mohl od kupní smlouvy odstoupit.
Žádá-li společnost po spotřebiteli náhradu nákladů spojených se zasláním a uskladněním zboží, které mělo být předmětem smlouvy, musela by také prokazatelně doložit, že zboží spotřebiteli zasílala a ten si jej nepřevzal.
Pokud si je spotřebitel vědom, že kupní smlouva uzavřena nebyla, nemá povinnost na takovýto dopis reagovat. Byla-li však smlouva uzavřena (spotřebitel například souhlasil se zasláním zboží tzv. „na zkoušku“), je nutné od smlouvy odstoupit a informovat společnost, že zboží mu nebylo nikdy doručeno. Z důvodu prokazatelnosti při případném soudním sporu, doporučujeme spotřebiteli, aby odstoupení od smlouvy zaslal písemně, nejlépe s dodejkou prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb.
Spotřebitel také může požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Musí tak učinit písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou). Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den. Rozhodně se nejedná o podvod. Pravděpodobně Váš otec souhlasil se zasláním a zaplacením balíčku. Aby bylo možno případ prověřit a vyřešit, je třeba napsat nám telefonní číslo na které mělo býti voláno, nebo jméno Vašeho otce. Stačí napsat i na expresinkaso@email.cz a rádi to vyřešíme...
Bělunek Josef - vždyť jsem psala, že taťka s ničím nesouhlasil, kvůli řízení telefon položil, poté už s váma nemluvil. Proto opravdu nechápu Vaše chování.
Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat.
Vyjádření dTestu
Jelikož společnost vyhověla požadavku spotřebitelky, žádáme spotřebitelku o uzavření stížnosti.
Hodnocení: