Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:658
Z toho za letošní rok:13
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0.6 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (4 z 658)

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Uvedená procenta vychází z 20 hodnocení od spotřebitelů help

#10275Vrácení mobilního telefonu ze servisu s poškozením

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.03.2016, před 10 lety

Jan Prošek

Znění stížnosti

Dobrý den,
po reklamaci mobilního telefonu se vrátil na pobočku se zjištením, že je ohnutý (doloženo zprávou a dukumentací). Při předávání MT jsem si ale jist, že takto poškozený nebyl (i v předávacím protokolu není nic o ohnutí přístroje ani slovo). Na pobočce se se mnou odmítají bavit a i přes podání stížnosti přes infolinku jsem neuspěl. Vada byla prý vidět až pri detainím prozkoumání technikem v určitém úhlu pohledu. Přitom je jasně vidět při pohledu z profilu na přístroj jak je ohnutý. Při předávání zařízení je prodavající povinen důkladně prohlédnout stav přístroje, navíc vadu objevili v místě vady, kterou jsem původně reklamoval (nedoléhání čelního skla MT) - čili telefon v daném místě pracovník pobočky důkladně zkoumal.


Produkt

Apple iPhone 6 64GB Space Gray , IMEI 359281066954721


Požadované řešení

výměna zboží nebo odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2016 10:53, před 10 lety

Řešení této situace představuje § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který upravuje škodu na převzaté věci. V tomto případě prodejce převzal od spotřebitele věc k reklamaci a od té chvíle byl odpovědný za to, že s věcí bude nakládáno tak, aby na ni nedošlo ke škodě. Pro účely potvrzení stavu věci v okamžiku předání do reklamace je možné vycházet právě z předávacího protokolu od prodejce, kde by měl být právě stav věci popsán a jeho případné poškození uvedeno. Případně je možné použít i svědeckou výpověď či jakýkoli jiný způsob doložení stavu telefonu při předání. Tato odpovědnost jde z pohledu spotřebitele za prodejcem a náhradu škodu tak bude spotřebitel uplatňovat u něj, nikoli u servisu.

V tuto chvíli je tedy třeba u prodejce uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci, přičemž následnou povinností prodejce je bud uvést věc do předešlého stavu (tedy opravit) anebo pokud to není možné či o to spotřebitel požádá, nahradit vzniklou škodu v penězích. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitel vlastním odhadem (nejlépe odpovídající nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelem a prodejcem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu či v soudním občanskoprávním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.