Společnost


innogy Česká republika a.s.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 7)

#10946Zamítnutá reklamace vyúčtování společnosti RWE Energie

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

12 hodin 16 minut

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2016, před 10 lety

Jaromír Vitner

Znění stížnosti

Dne 03.05.2016 jsem písemně podávala reklamaci. Rozporovala jsem v ní vyúčtování za sdružené dodávky elektřiny č. 113004286062, v němž společnost uvedla u elektroměru jako konečný stav ke dni 10.04.2016 19,90700 KWh, zároveň je ve vyúčtování uvedeno, že jako způsob odečtu byl proveden AUTOMATICKÝ ODHAD.
Uváděla jsem (a doložila písemným záznamem o stavu elektroměru podepsaným mnou a novou majitelkou bytu), že ke dni ukončení smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny byl stav výše uvedeného elektroměru 1771,0 KWh.
Reklamace byla zamítnuta se zdůvodněním, že mnou provedený samoodečet 1771,0 KWh nekoresponduje s přímým odečtem ze dne 18.06.2015 se stavem 17109 KWh (pravděpodobně poslední odečet,kdy pracovník skutečně viděl elektroměr a zároveň počáteční stav vyúčtování).
Zde je můj názor takový, že došlo k omylu. Vyfotografovala jsem elektroměr a fotografii zaslala spol. RWE. Je z ní zcela zřejmé,že před posledním číslem je šipka vyvolávající dojem, že se jedná o desetinnou čárku. Pravděpodobně by pro společnost byl vyhovující samoodečet v podobě 17710 KWh.Požadovala jsem tedy provedení opravného vyúčtování s tímto konečným stavem.
Jako důkaz svého tvrzení jsem doložila fotografii předmětného elektroměru ze dne 23.05.2016 ze zaznamenaným stavem 1797,1 (resp. 17971 KWh, stav se změnil, jelikož v bytě je již nová majitelka. Pro doložení dne pořízení je k fotografovanému elektroměru přiložen dopis společnosti RWE, doručený téhož dne a pořízení fotografie byla přítomna nezúčastněná osoba.
Z takto zaznamenaného stavu je více než zřejmé, že stav elektroměru nemohl být ke dni 10.04.2016 19,90700 KWh tak, jak uvedla společnost RWE ve svém vyúčtování.
V reklamaci jsem zároveň zdůraznila, že byt byl posledních 10 měsíců prázdný a bez elektrických spotřebičů, z toho důvodu je skutečný stav elektroměru relativně nízký. Reklamace byla i přes zaslané důkazy o skutečném stavu elektroměru ukončena jako neoprávněná a společnost RWE po mě požaduje okamžitou úhradu nedoplatku ve výši 7.009,44 Kč, tento nedoplatek jsem již uhradila.Bohužel mi společnost již nedává možnost řešit tento spor smírnou cestou a uhrazený nedoplatek bohužel budu nucena vymáhat soudní cestou.


Požadované řešení

Provedení opravného vyúčtování se skutečným konečným stavem elektroměru, nikoli se stavem ODHADNUTÝM společností RWE Energie, Limuzská 3135/12,108 00 Praha 10


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2016 10:08, před 10 lety

Dozorovým orgánem v oblasti energetiky je Energetický regulační úřad. Na něj se může spotřebitel obracet v případě problémů s připojením, nepřiměřených či nedodržovaných smluvních podmínek dodávek, užívání nekalých obchodních praktik apod. Energetický regulační úřad poskytuje především veřejnoprávní ochranu. Shledá-li pochybení, uloží dodavateli pokutu či přijme jiné opatření. Na návrh zákazníka také rozhoduje některé spory mezi zákazníkem a dodavatelem o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce plynu.

Pokud byla spotřebiteli špatným odečtem způsobena určitá škoda, kterou může spotřebitel prokázat a vyčíslit, lze žádat o náhradu škody. Nejprve je nutné náhradu škody uplatnit písemně u podnikatele. Pokud spotřebiteli nevyhoví, lze žádat náhradu soudní cestou.

Společnost RWE Česká republika a.s. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Dle zaslaného vyjádření se společnost veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků plně zabývá, avšak musí být zaslány přímo na společnost. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

- nonstop Zákaznická linka 840 11 33 55
- Skype http://www.rwe.cz/cs/2467-3011/
- Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.rwe.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/
- Videotelefon http://www.rwe.cz/cs/videotelefon/
- korespondenčně

Případný spor tak může být řešen pouze v občanskoprávním řízení. V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.