| Počet nahlášených stížností: | 83 |
| Z toho za letošní rok: | 0 |
| Stále v řešení: | 0 |
100%
0%
Dobrý den,
dne 25.7.2016 jsem si na webu optimaskpro.com objednala 1 ks brýlí OptimaskPro. Zboží bylo následující den doručeno na dobírku (1030,-Kč), jednalo se plánovaný dárek. Jelikož obdarovaný tyto brýle nemůže ze zdravotních důvodů používat, napsala jsem na uvedenou emailovou adresu žádost o sdělení informace, jakým způsobem mám postupovat, když chci zboží v zákonné lhůtě zaslat zpět a vrátit peníze.Následující den, tj. 3.8.2016, mi přišla na email odpověď, abych napsala č. objednávky a potvrzení, že je zboží neotevřeno a nepoužito. Stejný den jsem toto potvrzení napsala. 5.8.2016 mi přišla odpověď, že dopis přeposílají do oddělení reklamací a že bližší informace dostanu z jejich strany emailem. 22.8.2016 jsem opět zaslala dotaz, že jsem stále neobdržela pokyny k vrácení zboží. Do dnešního dne (tj. 31.8.2016) firma Optimask nereagovala.
Tímto se přidávám k dalším podvedeným a podávám stížnost na firmu Optimask.
Děkuji za vyřízení
magnetický akupunkturní masážní přístroj na partie kolem očí, č. objednávky 982060
Chci vrátit zboží a peníze.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Dle českého práva platí, že od smluv uzavíraných distančním způsobem (na dálku po internetu, telefonu) lze odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. Po odstoupení od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění do 14 dnů. To znamená, že spotřebitel musí v této lhůtě odeslat zboží zpět prodávajícímu a prodávající je oproti tomu povinen vrátit kupujícímu uhrazené finanční prostředky, a to včetně nákladů na dodání.
Všeobecné obchodní podmínky provozovatele internetového obchodu na webové adrese www.optimaskpro.com/cz_official_vf1/ uvádějí k možnosti vrátit zboží následující informaci: "Požadavky na vrácení peněz budou odeslány emailem na: support@optimaskpro.com."
V tomto případě však bude zřejmě problém s faktickým vymáháním práva, protože společnost se prezentuje jako zahraniční subjekt sídlící v USA, ačkoli se zaměřuje na české spotřebitele a odesílá zboží do ČR. Internetový obchod, proti kterému tato stížnost směřuje, byl Českou obchodní inspekcí zařazen na seznam rizikových eshopů (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/rizikove-e-shopy/), neboť nedodržuje povinnosti ukládané obchodníkům zákonem o ochraně spotřebitele.
Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou, popřípadě doporučujeme podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.