| Počet nahlášených stížností: | 8 |
| Z toho za letošní rok: | 0 |
| Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, před necelými dvěma lety jsem si zakoupil u zmíněné společnosti Samsung Galaxy Note 3. Po krátké době jsem jej reklamoval pro poruchu mikrofonu (volající se slyšel 2x). Telefon byl chvíli v pořádku. Závada se vyskytla znovu, plus se rozpadla sluchátka. Mezitím mi prasknul rámeček telefonu po pádu na zem. Odeslal jsem telefon, dostal nová sluchátka a nabíječku, která nefungovala, telefon byl funkční. A nedávno znovu. Nabíječka se přehřívala a mikrofon opět vykazoval poruchu. Chtěl jsem nechat přístroj opravit v českém servisu, kde mi bylo řečeno, podle IMEI, že není určen pro český trh a tak to nelze opravit zde. Na stránkách prodejce ani slovo. Bál jsem se, že mi třetí reklamaci neuznají. Neuznali, z důvodu prasklého rámečku a údajné oxidace. No, rámeček jistě nemá vliv na mikrofon a o oxidaci lze pochybovat. Telefon nebyl vystaven vlhkosti. Co teď s tím???
IMEI 351776060168804, Samsung Galaxy Note 3.
Požaduji odstoupení od smlouvy a navrácení nákladů vynaložených na pořízení telefonu, tj. 11600 Kč.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Prodejce může zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat. Aby mohla být reklamace zamítnuta z důvodu oxidace, měla by oxidace způsobovat reklamovanou závadu.
Pokud prodejce reklamaci zamítne, má spotřebitel možnost nechat si vypracovat znalecký posudek. Seznam znalců lze nalézt na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat. Pokud bude znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, může jej znovu uplatňovat u prodejce, jenž v případě uznání reklamace bude muset uhradit jeho cenu z titulu náhrady nákladů spojených s reklamací. Pokud bude znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, má právo namítat, že prodávající nevyřídil reklamaci řádně a z tohoto důvodu od smlouvy odstoupit. Se znaleckým posudkem je možno seznámit prodejce buď osobně, kdy doporučujeme požadovat potvrdit jeho převzetí. Při odesílání poštou je potřeba zásilku zaslat doporučeně.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.