Společnost


HUMANIC CZ spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:46
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#14324Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.01.2017, před 4 lety

Tomáš Svoboda

Znění stížnosti

Místo nákupu: HUMANIC-LETŇANY. MÍSTO REKLAMACE: HUMANIC CHODOV i LETNANY.

Před Vánoci jsem zakoupil v tomto obchodu společenskou obuv, nákup probíhal zcela v pořádku, mezi klasickými boty, byli boty zlevněné o 30%, paní prodavačka mi řekla, že se jedná o výprodej. Při prvním nošení jsem ale zjistil, že každá bota má jiný odstín barvy, jedna je tmavší a jedna světlejší. Zašel jsem tedy do Humanicu, vyřešit tuto nepříjemnost. Nejprve jsem se zeptal, zdali bych boty mohl vrátit a vybrat si jiné, že stylově to nevypadá vůbec hezky. S tím že mi můžou dát klidně ty samé. Paní prodavačka řekla že by to neměl být problém, ale že boty stojí už o sedm set víc, to by pro mě nebyl problém doplatit. Že jsem měl zlevněný kus kvůli té barvě. Samozřejmě mi nikdo neřekl že boty mají jiné barvy. Bylo mi pouze řečeno, že se jedná o výprodej. Přišla paní vedoucí prodejny. (HUMANIC, CHODOV-PRAHA) Začala být velice arogantní, nepříjemná a hrubá, že mi boty nereklamuje, a že na to nemám nárok.(Zkoušela i říkat, že jelikož jsou boty zlevněné, tak nemají záruku) Nejspíše si myslela, že se nechám zastrašit a odejdu. Začal jsem být tedy tak stejně nepříjemný jako ona, a donutil jsem ji aby reklamaci vyřídila řádně, tak jak to stanovuje zákon. Na rovinu mi řekla, že mi reklamaci zamítne. Po měsíci přišla sms, s tím že reklamace byla zamítnuta, z důvodu toho, že boty byli zlevněné o 30% kvůli barvě, a že se nejedná tedy o oprávněnou reklamaci. Přišel jsem tedy na prodejnu, boty vyzvednou a rovnou je znovu reklamovat, to už na mě paní vedoucí byla velice nepříjemná, smála se mi, že mi boty bude klidně reklamovat do příštích Vánoc. Později si to rozmyslela, a rovnou se mnou odmítla novou reklamaci sepsat! Řekl jsem jí, že chci boty reklamovat nejen proto, že mají jinou barvu a že jsem s tím nebyl při koupi seznámen, ale také proto, že boty jsou špatně sestavené, a bolí z nich nohy. Nic nepomohlo, paní vedoucí mi na rovinu řekla, že dokud bude u Humanicu, do té doby tu reklamaci neuzná. Ať ty boty klidně vyhodím. Vyloženě se mi smála do obličeje. Mám spíš dojem, že to byl osobní problém.
Boty jsem zakoupil v Letňanech, reklamaci jsem uplatnil na Chodově. Po zamítnutí, jsem šel boty tedy reklamovat do Letňan, rovnou mi řekli, že mi boty nereklamují, že zkrátka na to nemám nárok.
Mám dojem, že společnost, a hlavně její vedoucí zaměstnanci se vůbec neřídí zákonem. Jak celou situaci řešit?
Jsem psychicky mimo, protože mě paní vedoucí seřvala jak svého syna.
Reklamaci jsem tedy řešil i přímo na telefonním čísle centrály, bohužel, odmítali se mnou cokoliv řešit. Momentálně je pro mě číslo nedostupné.


Produkt

Společenská obuv, rozdílná barva. Bugatti 2-12-11-3485-2


Požadované řešení

Nabídnutí výměny obuvi, dárková karta na nákup jiné obuvi, nebo případné vrácení peněz.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2017 05:48, před 4 lety

V případě, že spotřebitel reklamuje vadu zboží, kvůli které bylo zboží zlevněno, reklamace možná není. To se ale v tomto případě nestalo, protože jak uvádí spotřebitel, byla sleva poskytnuta z důvodu výprodeje zboží, nikoli z důvodu vady na výrobku a na vadu spotřebitel nebyl upozorněn.

Dle ustanovení § 2164 občanského zákoníku, má-li věc vadu, která nebrání užívat věc k určenému účelu, lze ji prodat jen za nižší cenu, než je obvyklá cena bezvadné obuvi. Prodávající kupujícího upozorní, že věc má vadu a o jakou vadu se jedná, není-li to zřejmé již z povahy prodeje. Na tuto vadu musí být tedy spotřebitel při nákupu upozorněn a měla by být uvedena na prodejním dokladu, pak by se na ni záruka nevztahovala. Pokud tak neučiní, kupující má veškerá práva vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady. V tomto případě je tedy možné věc standartním způsobem reklamovat a žádat vyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů. Pokud nebude možné vadu odstranit, má spotřebitel možnost požadovat slevu ze zaplacené kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy.

Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.5.2017 18:35, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.