Společnost


Liloma s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1442Neuznané prodloužení záruční doby, zamítnutí žádosti odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 5 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2013, před 10 lety

Alexandra Bouchalová

Znění stížnosti

24. 5. 2011 zakoupen přes eshop MobilPlanet mobilní telefon Nokia C3-01. Mobilní telefon jsem celkem 4× reklamovala z důvodu nefunkčního displeje. Následné údaje opsány ze záručního listu:
1. reklamace: 10.4.2012-uznána-opraveno-mobil vydán k převzetí 26.4.2012-záruční doba neběžela 16 dnů.
2. reklamace: 26.9.2012-neuznána (vadu neshledali) - mobil vydán k převzetí 16.10.2012-záruční doba, dle mého, neběžela 20 dnů (podle prodejce však ke stavení běhu záruční doby nedochází, protože se vada neprojevila a oni provedli pouze rutinní upgrade software, nikoliv opravu!!!)
Obratem 3. reklamace s doloženým DVD, že mobil skutečně nereaguje na dotyk: 31.10.2012-uznána-opraveno-mobil vydán k převzetí 13.11.2012-záruční doba neběžela 13 dnů.
4. reklamace s žádostí o odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz: 4.7.2013-závada se projevila,žádost zamítnuta a mobil vrácen neopraven pro nesplnění záručních podmínek(mimo záruku prodejce).
Spor: Dle mého došlo ke stavení záruční doby na 13 + 20 + 16 = 49dnů. Tím by se záruční doba prodloužila do 12. 7. 2013. a v tom případě by byla 4. reklamace uplatňována ještě v záruční době.
Prodejce jsem kontaktovala, trvá však na tom, cituji:
"Záruční doba se nepočítá, je-li reklamace vyřízena kladně, o čemž vypovídá i výše formulované slovní spojení: „Z odpovědnosti za vady”, v případě, že nedojde k realizaci opravy, tzn., že nebylo třeba přijmout tuto odpovědnost z vady, jelikož se po dobu reklamace závada neprojeví - NESHLEDÁNO, se do záruční lhůty počítá."
Porovnám-li odpověď z vaší poradny:"Podle ustanovení § 627 odst. 1 OZ platí, že doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání. Záruční doba se tedy staví i v případě, že reklamace byla zamítnuta", pak mi přijde výklad prodejce mylný a zdá se, že bych se mohla svého práva na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz domoci.


Produkt

Mobilní telefon NOKIA C3-01, IMEI: 356268045424465


Požadované řešení

Žádám uznání doby, po kterou se vyřizovala 2. reklamace, jako dobu, po kterou došlo ke stavení záruční doby a tím o uznání práva na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému