Společnost


Adam

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0

#1456Neuznání reklamace se znaleckým posudkem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 4 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.11.2013, před 6 lety

Magdalena Pospíchalová

Znění stížnosti

Dne 20.12.2012 jsem v obchodě Adam,ul.Smila Osovského 15,Třebíč zakoupila kabelku s ozdobnými kamínky za 870 kč..Asi po 1 měsíci používání z ní samovolně začaly kamínky odpadávat.Kabelku jsem předala k reklamaci,která mi nebyla uznána s tím,že se jedná o běžné opotřebení a že mi nevrátí peníze, jak jsem požadovala,protože v prvním půlroce zakoupení zboží mám na toto nárok.
Poté jsem si nechala zhotovit znalecký posudek,od soud.znalce v oboru kůže a kožešiny p.Jaroslava Pokorného ze Zlína,za který jsem s poštovným zaplatila 1500kč.Po předložení tohoto posudku mi p.Krausová řekla,že ji toto nezajímá a že jsem si kabelku s již odpadlými kamínky zakoupila a byla o tom vyrozuměna,že budou odpadávat.Kabelka nebyla ani ve slevě,což předpokládám,že by u poškozeného zboží mělo být.A samozřejmě bych si toto nikdy nekoupila.Prosím proto o pomoc,protože na soud již nechci vynakládat peníze.Děkuji,Pospíchalová Magdalena


Produkt

Kabelka-ostatní informace nelze z dokladu vyčíst,je tam pouze označení 00009494


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.12.2013 10:37, před 6 lety

V případě, že prodejce reklamaci zamítne, je možnost využít soudního znalce, aby se k vadě a její příčině vyjádřil. Jestliže znalec potvrdí tvrzení kupujícího, měl by prodejce argument uznat nebo svým znaleckým posudkem rozporovat. Argument, že na vadu zboží bylo upozorněno by prodejce musel prokázat - na účtu, v návodu k užívání atd.
Náklady na znalecký posudek jsou nákladem na uplatnění reklamace dle § 598 občanského zákoníku a kupující je v případě oprávněné reklamace po prodejci žádat.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.8.2014 13:25, před 6 lety

Subjekt se rozhodl nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelka má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.