Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:107
Z toho za letošní rok:11
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 41 stížnostech.

#15189Marné čekání na vrácení peněz z důvodu odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.03.2017, před 5 měsíci

Zdenka Panochová

Znění stížnosti

V březnu 2015 jsem zakoupila sedací soupravu. V záruční lhůtě 2 let byla dvakrát reklamovaná. Naposledy v lednu 2017. Z důvodu nedodržení termínu pro vyřízení reklamace bylo sepsáno na prodejně 23.2.2017 odstoupení od kupní smlouvy. Jak reklamačním pracovníkem tak na stránkách společnosti je uvedeno, že peníze budou do 14 dní vráceny. Omyl zatím nic a na předražené lince nejsou schopni ani vyhledat podle čísla objednávky či čísla reklamačního protokolu kdy budou peníze vráceny.


Produkt

Reklamace PROO-2017-01-000151 Jena nábytek


Požadované řešení

Hlavně vrácení peněz.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2017 12:30, před 4 měsíci

Bylo-li odstoupeno od smlouvy, mají smluvní strany povinnost si vrátit poskytnutá plnění. Prodávající je tedy povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky. Nebyly-li peněžní prostředky spotřebitelce vráceny ve sjednaném termínu, má spotřebitelka právo žádat navíc zákonný úrok z prodlení.

Pokud bylo takto odstoupeno od smlouvy, ale prodávající stále nevrací peněžní prostředky, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Reakce společnosti

Publikováno
29.3.2017 15:56, před 4 měsíci

Dobrý den, paní Panochová,

reaguji na Váš podnět týkající se vyplacení částky z odstoupení od kupní smlouvy.

Celou záležitost jsem prověřila a dovolte mi, prosím, shrnout na tomto místě fakta k řešenému reklamačnímu řízení. Na základě Vaší reklamace sedací soupravy Rocca jsme k Vám vyslali servisního technika, který uznal, že pro opravu výrobku bude nutné svést sedačku k výrobci, což by nebylo možné stihnout do 30 dnů. Z toho důvodu Vám naši reklamační specialisté nabídli řešení formou opravy v prodlouženém termínu s adekvátní kompenzací, odstoupení od kupní smlouvy nebo výměna za jiné zboží. Protože jste si zvolila možnost vrácení peněz, sedací soupravu jsme svezli a Vás jsme požádali o součinnost a dořešení s kolegy na prodejně OKAY 1085 Krnov.
Upřímně mne mrzí, jestliže došlo ke zdržení a zatím Vám peníze nebyly vyplaceny. V tuto chvíli mám informace takové, že jste s kolegy na návštěvě dohodnuta na tento týden. Peníze Vám při návštěvě budou vyplaceny.

Pevně věřím, že mou omluvu přijmete a situaci tak vyřešíme k Vaší spokojenosti. V případě jakýchkoli nejasností či komplikací se na mne neváhejte znovu obrátit, ráda vše prověřím.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Bc. Lucie Fendrichová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz


Zdenka Panochová

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.3.2017 16:19, před 4 měsíci

"Protože jste si zvolila možnost vrácení peněz, sedací soupravu jsme svezli a Vás jsme požádali o součinnost a dořešení s kolegy na prodejně OKAY 1085 Krnov." Vás reklamační specialista mi do telefonu sdělil, že vše můžu vyřešit na prodejně v Bruntále o Krnově nepadlo ani slovo!!! To že mám jet do Krnova mi bylo sděleno až 23.2.2017 vedoucím v Bruntále. Já mu sdělila, že nepotřebuju peníze v hotovosti, že stačí když je vrátíte na účet. Sepsali jsme odstoupení od kupní smlouvy a po více jak 30 dnech peníze na účtu nebyly. Velice mě zaráží, že v 21.století je pro tak velkou společnost problém peníze vrátit na účet. Nehledě na to, že Vaši specialisté na telefonní lince se raději preventivně ani neozvali s řešením, když jsem se na lince dotazovala kde je problém. Já sama musela aktivně telefonicky řešit a ptát se kde jsou peníze. Stálo to čas, peníze za telefon a nervy.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.4.2017 11:43, před 4 měsíci

Spotřebitelka může také žádat náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Za účelně vynaložené náklady se považují náklady nejnižší nutné k tomu, aby mohlo být právo z vadného plnění uplatněno (např. jízdné, poštovné).

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Reakce společnosti

Publikováno
20.4.2017 16:17, před 3 měsíci

Dobrý den, paní Panochová,

děkuji za Vaši odpověď.

Mrzí mne nastalé zpoždění. Dle informací, které se mi podařilo k případu zjistit, Vám byly peníze formou refundace zpět na Vaši platební kartu vráceny 31. 3. 2017.
Budu ráda, když mi potvrdíte, že jste částku v pořádku obdržela.

Ještě jednou se jménem celé naší společnosti za tuto situaci omlouvám a věřím, že Vaše příští zkušenost s naší společností bude jen pozitivní.

S pozdravem a přáním hezkého dne,

Bc. Lucie Fendrichová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz


Zdenka Panochová

Uzavření stížnosti

Publikováno
20.4.2017 16:33, před 3 měsíci

Hodnocení:

Komentář: Peníze byly vráceny, ovšem o pozitivní zkušenosti se opravdu mluvit nedá. Vedlejší náklady (telefony, nafta atd...), které jsem s vyřizováním měla jsem hradila ze svého. U Vás si bohužel už raději nekoupím ani baterky do ovladače.