Společnost


AAA Auto International a.s.

Počet nahlášených stížností:223
Z toho za letošní rok:80
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 86 stížnostech.

#16302Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

15 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.05.2017, před 7 měsíci

Petr Petr

Znění stížnosti

Dne 25.4.2017 jsme zakoupili vuz skoda octavia 2.0tdi v AAA Auto Plzen.Po zjisteni ze mizi chladici kapalina jsme navstivili pobočku v Plzni kde nam sdelili , abychom prinesli vyjadreni ze servisu.V servisu provedli tlakovou zkousku,kde nebyl zadny viditelny unik chlad. kapaliny.Jako pravdepodobna zavada by mohla byt praskla hlava motoru,ktera se da urcit az po rozebrani motoru.Toto vyjadreni servisu jsme predali i s reklamaci na pobočku.Po tydnu prisla odpověď ze se reklamace zamita.Cituji-predmetem nejsou vady,za niz prodavajici odpovida,a proto prodavajici reklamaci zamita.Presto prodavajici nabízí kupujícímu jako urcity projev dobře vule financni castku v max. vysi 10 000kc.Informovali jsme se v autorizovanem servisu na cenu opravy při praskle hlave motoru,a bylo nam sdeleno ,ze oprava by vysla na 60 000 az 70 000 kc. Podle odborniku se jedna o skrytou vadu


Produkt

SKODA OCTAVIA 2.0TDI R.Z.7A01674


Požadované řešení

Oprava vozu nebo odstoupeni od smlouvy


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2017 09:49, před 7 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Lhůta prvních 6 měsíců od převzetí věci je pro spotřebitele příznivější v tom ohledu, že zákon předpokládá, že v případě výskytu vady, byla vada na věci již při jejím převzetí, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a prodávající za ní tedy odpovídá, neprokáže-li opak.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Reakce společnosti

Publikováno
12.6.2017 12:09, před 6 měsíci

Dobrý den,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO


Petr Petr

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.6.2017 23:21, před 6 měsíci

Hodnocení:

Komentář: Jednani se spolecnosti AAA Auto probehlo k nasi spokojenosti.Dali nam na vyber-hotovost,vymena vozu nebo odstoupeni od smlouvy.Velice slusne jednani