| Počet nahlášených stížností: | 391 |
| Z toho za letošní rok: | 10 |
| Stále v řešení: | 2 |
91%
9%
Miluše Pilušová
Znění stížnosti
chtěl jsem stáhnout do mobilu aplikaci k fotografiím a zobrazila se stránka,která se tvářila jako můj antivir a naléhavě požadovala aktualizaci, že je ohrožen mobil i baterie, zjištěno 13 virů a že je nutno aktualizovat antivir atd. Chtěl jsem se vrátit ale nešlo to. Nutilo mne to stále provést aktualizaci antiviru. Odklikl jsem v dobré víře aktualizaci a následně se objevilo, že za program se platí 99,-Kč. Opět jsem se chtěl dostat z této stránky ale nešlo to, nadále jsem byl vyzýván k aktualizaci. Je mi 72 let. V zoufalství jsem i telefon opakovaně vypínal, ten ale byl zablokován, nefunkční pro cokoliv a vždy při otevření znovu naběhla tato stránka s blikajícími výstrahami. Nakonec se mi podařilo vrátit se v jejich nabídce antiviru o krok zpět a potom i opustit tuto stránku.
Následně jsem z výpisu zjistil, že 9.7.2017 mně byly v rozmezí 10 ti minut vyúčtovány 4 stejné platby á 99,- za nákup Jumbo. Žádnou službu jsem však neobdržel.
Četl jsem stížnosti jiných občanů na tuto firmu a je to jak přes kopírák. Stejné výhružky zavirovaného mobilu, nemožnost stránku opustit, stejné platby a žádná služba.
Naletěl jsem tedy této podvodné firmě i já.
Potrestat firmu zákazem činnosti, pokutou a povinností vrátit neoprávněné příjmy.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu-2/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem
Společnost ComGate Payments, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti mohou spotřebitelé zasílat stížnosti na emailovou adresu infolinka@comgate.cz
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 000