Společnost


Internet Mall, a.s.

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:34
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 74 stížnostech.

#18502Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.10.2017, před 8 dny

Eva Sedloňová

Znění stížnosti

U spol. Mall jsem 24.2.2016 koupila pračku AEG.Dne 5.2.2017 se vyskytla chyba EFO (systém proti vyplavení).Technik z autorizovaného servisu PM Servis chybu vymazal z paměti pračky, přezkoušel ji, chyba se dále neprojevila. 2.3.2017 se objevila stejná chyba. Technik opět chybu vymazal, zkontroloval filtr (čistý), přezkoušel a odjel. Toto byly záruční opravy.Dne 14.8.2017 dotřetice stejná chyba, servisu jsem sdělila, že nechci pračku opravit, že chci odstoupit od smlouvy. Technik sdělil, že to musí prověřit, pračku rozmontoval a prý vyčistil usazeninu v trubce mezi bubnem a filtrem. Dle jeho vyjádření to nelze uznat jako záruční opravu, jelikož by mu to výrobce nezaplatil. Prý jsem tomu nemohla nijak předejít, bylo mi pouze doporučeno 2x měsíčně čistit pračku kys. citronovou. Oprava stála 847Kč. Dne 28.8. jsem kontaktovala servis a výrobce (Elektrolux) se stížností na neuznanou reklamaci a žádostí o vrácení peněz. PM Servis se do dnešního dne vůbec nevyjádřil, přesto, že jeho vyjádření i sám výrobce sliboval a urgoval. Výrobce mi sdělil, že posouzení závady je na technikovi a že záleží na používání pračky, tvrdosti vody atd. Pračku pravidelně čistím, buben i filtr je vždy čistý a nesouhlasím s tím, že bych měla nést náklady na opravu pračky, když jsem závadu nezavinila. Předchozí reklamace stejné chyby byly uznány a v případě třetí, kdy jsem oznámila, že budu chtít odstoupit od smlouvy najednou začal technik pračku "opravovat" a opravu neuznal jako záruční a tudíž mi znemožnil odstoupit od smlouvy.


Produkt

Pračka AEG L72270VFLCS, výrobní číslo: 91453412801


Požadované řešení

Žádám o uznání opravy jako záruční (vydání nového protokolu) a vrácení uhrazené částky ve výši 847 Kč.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2017 11:11, před 8 dny

Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího. V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit zákazníkovi ve stavu, v jakém jej převzal.

Co se týče mimo záruční opravy, tu může prodávající provádět pouze s předchozím souhlasem spotřebitele. To platí i v případě, že opravu poskytuje bezplatně. V opačném případě by se jednání prodávajícího dalo považovat za obcházení zákona, neboť by tím bránil spotřebiteli rozporovat způsob vyřízení reklamace.

Pokud tedy dojde v rámci zamítnuté reklamace výrobku k jeho opravě, je takový úkon považován za disimulovaný s tím, že se prodejce snaží omezit práva spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy. V každém případě není prodávající oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Pokud reklamaci neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis.

Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Reakce společnosti

Publikováno
17.10.2017 13:29, před 3 dny

Vážená paní Sedloňová,

situaci ohledně Vaší reklamaci samozřejmě náležitě prověříme, poprosila bych Vás však o zaslání dostatečných podkladů.

Prosím, napište nám na email overeno@mall.cz číslo Vaší objednávky, kopii faktury objednávky u naší společnosti. Potřebné je také doložit veškeré dokumenty k reklamaci, které jste přes autorizovaný servis uskutečnila.
Obrátím se posléze na příslušné oddělení a jakmile obdržíme jejich vyjádření, budeme Vás informovat ohledně postupu.

Děkuji a přeji hezký den.

Kristina Draštíková
MALL.CZ


Eva Sedloňová

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.10.2017 10:21, před 2 dny

Vážená paní Draštíková,

požadované dokumenty jsem společnosti MALL.CZ poslala už 30.8.2017, kdy mi bylo sděleno, že "dle doložených dokladů se skutečně vyskytla 3x stejná závada, ale pouze 2 x byla uznána. V tomto případě Vám skutečně nevzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy. V tuto chvíli Vám můžeme pouze doporučiti vše řešit se servisem".

Pokaždé, když jsem do servisu volala, tak mi sdělili, že závada EF0 je běžná, že moderní pračky mají citlivá čidla atd. Při třetí reklamaci jsem se se servisem dohodla, že pračku opravovat nebudou, servisní technik pouze ověří, že se závada opět objevila a vystaví mi o tom doklad, abych mohla využít práva odstoupit od smlouvy. Stejně jsem se domluvila i se servisním technikem po telefonu půl hodiny před tím, než přijel. Poté, co přijel, zjistil, že pračka hlásí stejnou chybu, ale že ji musí rozdělat, protože by mohl být kus prádla v čerpadle a to by nemohl uznat jako záruční opravu. Na to jsem mu řekla, že kus látky v čerpadle určitě není (musel by mi někde chybět, navíc je tam snad filtr) a že opravu nechci. Přesto se zavřel v koupelně, že se musí převléknout do montérek a pračku tam "opravil".

Dokumenty jsem Vám poslala znovu a doufám, že příští odpověď bude jiná.

Přeji hezký den,
Eva Sedloňová

Nyní se čeká na vyjádření společnosti.