Společnost


T.S.BOHEMIA a.s.

Počet nahlášených stížností:52
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#1853Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 5 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.01.2014, před 8 lety

David Wardas

Znění stížnosti

Dobrý den,

dnes 17.12.2012 jsem zakoupil náhradní baterii (Canon LP-E8) do fotaparátu Canon. Jednalo se o náhradní baterii, která byla používána zřídka.
Baterie přestala po půl roce fungovat, reklamoval jsem ji 6.9.2013.
Reklamace nebyla uznána s tím, že se jedná o pokles kapacity, dle výrobce běžné opotřebení, na které se dle zákona nevztahuje záruka.
Jsem přesvědčen, že v tomto případě se jedná o vadu výrobku, protože byl minimálně používán. Navíc mám zkušenosti s těmito výrobky, obvykle mi vydrží 1,5 roku a jejich životnost končí tím, že se trošku nafouknou a nejdou do fotoaparátu zasunout.
Jedná se sice jen o 540,- Kč, ale štve mě přístup této velké společnosti.
Zkoušel jsem kontaktovat i 2 soudní znalce z oboru elektro (telefon a email), abych zjistil jejich názor a zda má smysl se tím dále zabývat, bojovat o princip. Bohužel žádný nezvedá telefon, na email ani jeden neragoval. Proto se obracím s žádostí o pomoc na vás.
Děkuji.


Produkt

Akumulátor FOTO Avacom (Canon LP-E8) 950mAh 7,2V Li-Ion), 1 ks za 540 Kč včetně DPH, kód produktu 65623


Požadované řešení

Výměna baterie za novou.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2014 14:44, před 8 lety

Je pravdou, že na tzv. opotřebení věci se záruka dle § 619 občanského zákoníku nevztahuje. Typickým opotřebením je právě pokles kapacity baterie. O běžné opotřebení se jedná, pokud je tento pokles úměrný a obvyklý. Pokud v krátké době neúměrně poklesne, může se jednat již o vadu a ne o opotřebení věci.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2014 18:11, před 7 lety

Společnost T.S.BOHEMIA a.s. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v občanskoprávním řízení, nikoli v rámci služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. Spotřebitel by měl v soudním řízení prokázat, že vada byla na výrobku v době uplatnění reklamace přítomná (nejlépe znaleckým posudkem).