Počet nahlášených stížností: | 654 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Před cca čtrnácti dny (omlouvám se, až nyní jsem se dostal k sepsání celého případu) jsem vás prosil telefonicky o radu.
Dovolte mi, abych nastínil příběh mého kamaráda Ukrajince, který se na mne obrátil o pomoc.
Příběh začíná v únoru tohoto roku, když si kamarád koupil v CZC počítač (A já notebook), počítač, který mu technik v prodejně Czech Computer (v prodejně Háje) sestavil dle jeho požadavků.
Několik měsíců byl provoz stolního počítače v pořádku a od jisté doby (viz doklady v příloze) se objevil problém v používání tiskárny.
Protože má kamarád kromě stolního počítače ještě funkční notebook a tiskárna s tímto notebookem komunikuje bez problémů, odvezl stolní počítač do Czech Computeru k reklamaci. Při první návštěvě kamaráda v reklamačním oddělení technik Czech Computeru NEVYZVAL kamaráda ke sdělení konkrétního typu, či samotnému dodání tiskárny, reklamovaný počítač do servisu převzal.
Po výzvě k vyzvednutí počítače ze servisu byl kamarádovi předán počítač bez předvedení, pouze s potvrzením, že je údajně v pořádku a že je závada odstraněna.
A tak kamarád odvezl počítač zpět domů, kde po připojení tiskárny zjistil, že závada stále trvá, nebyla odstraněna a tiskárnu počítač po jejím připojení stále nevidí. Odvezl tedy opět z domova (podotýkám, že kamarád bydlí v Holešovicích) do servisu na Hájích počítač k opětovné - tedy již DRUHÉ reklamaci STEJNÉ ZÁVADY - tedy reklamaci neprovedeného servisního zásahu. Ani při tomto, již druhém předání počítače do servisu za účelem odstranění identické, stále trvající závady nebyl technikem vznesen dotaz, o jakou tiskárnu se jedná, natož aby požadoval její dodání k otestování s pc. Součástí servisní opravy - vlastně reklamace opravy bylo též domluveno úplné přeinstalování systému windows. Tím se měly odstranit případné chyby v nastavení komunikace s tiskárnou. V předávacím protokolu při převzetí zpět technik v protokolu poukázal na nainstalované dva antivirové programy, které byly údajně - dle technika - důvodem nefunkčnosti tiskárny. Tyto nainstalované antivirové programy byly zmíněny i v následném předávacím protokolu zákazníkovi přes to, že bylo minule součástí servisního zásahu přeinstalování Windows a tedy v tom případě žádné antivirové programy nemohly v počítači zůstat... Podotýkám, že antivir "Avast!" byl technikem, který stavěl počítač na základě požadavků kamaráda nainstaloval svévolně, nebyl součástí objednávky. v momentě, kdy kamarád nahrál na pc požadovaný, jím vybraný antivir, Avast sice neodebral z pc, ale deaktivoval jeho veškeré funkce. Celou dobu používání pc až do výskytu popisované závady - nekomunikace s tiskárnou - byl pc v naprostém pořádku a plně funkční.
A tak po opětovném, již druhém odvezení pc zpět domů kamarád opět zjistil, že závada nadále trvá.
Všimněte si, prosím, že je tato v pořadí již třetí oprava (stejně tak i ostatní reklamace původní závady) vedena firmou Czech Computer a evidována jako samostatná oprava, nikoli jako následná, již kolikerá reklamace té první opravy.
Při TŘETÍ výzvě k vyzvednutí reklamovaného pc mne teprve kamarád požádal o pomoc, abych s ním do prodejny Czech Computer na Hájích zajel a konečně převzal ze servisu počítač plně funkční.
Odjeli jsme tam i s jeho tiskárnou, aby nám mohl technik na místě v prodejně, či servisu demonstrovat plnou funkčnost komunikace s tiskárnou. Po více jak hodinové debatě na téma možnosti vyzkoušení počítače s prodejcem a následně i s vedoucím prodejny nám bylo řečeno, že technik nemá čas á má spoustu práce a navíc - až nakonec naší debaty - nám sdělil, že technikovi za 5 minut končí pracovní doba a odchází domů. V průběhu této debaty, která trvala možná hodinu a půl, nám nabízeli zakoupení servisního balíčku a v tom případě by se nám věnovali do 15 minut. Protože se jedná o reklamaci - v podstatě několikanásobnou reklamaci (!) zboží, které bylo u nich sestaveno a zakoupeno v únoru tohoto roku a je na něj stále platná záruční doba dle zákona v trvání dvou let, tento balíček jsme odmítli.
Až můj podnět přivézt a vyzkoušet pc s konkrétní tiskárnou zaujal vedoucího prodejny natolik, že trval na ponechání tiskárny v prodejně s tím, že oni jí v servisu - ovšem bez naší přítomnosti (!) vyzkouší se servisovaným počítačem.
Je s podivem, že bez naší přítomnosti a to i přesto, že ještě v únoru, když jsme s kamarádem přejímali oba zakoupené počítače a ladili s technikem jejich konfiguraci, byl v tu dobu servis dostupný fyzicky i pro zákazníka, nyní je dle jejích interních pokynů - nesdělili kterých - servisní oddělení pro zákazníka nedostupné...
Z důvodu zklidnění celé situace jsme nakonec přistoupili k předání tiskárny a odjeli domů v naději, že až nás vyzvou k převzetí počítače a tiskárny, bude možné vše u nich před vyzvednutím zkontrolovat, že je vše funkční.
Protože jsme v prodejně hovořili i s vedoucím prodejny, zavolal jsem v mezidobí na cool centrum ohledně kontaktu na management CZC. Na moji žádost se se mnou následně spojila vedoucí cool centra, vyslechla moji stížnost a přislíbila, že s vedoucím provozovny promluví a doporučí mu nám vyjít vstříc.
Jak velké však bylo naše rozčarování určitě pochopíte z následujícího chodu událostí.
Po výzvě k odebrání počítače a tiskárny jsme chtěli od vedouciho prodejny předvést plnou funkčnost přebírané techniky. Vedoucí nám však s úšklebkem sdělil, že nelze na prodejně vyzkoušet funkčnost zařízení, protože jsme si NEPRIVEZLI žádný monitor, myš, ani klávesnici ... ! ! !
To už byla opravdu silná káva.
Nalézali jsme se v prodejně, kde tyto všechny vyjmenované komponenty nabízejí k prodeji a dokonce je tam mají rozbalené a vystavené, nejen to, ale navíc mají ještě jedno servisní pracoviště přímo v prodejně, nikoli pouze v servisní místnosti, kam nás předtím nechtěli pustit. Takže možností, jak uspokojit naše požadavky bylo dostatek. Navíc v protokolu od tiskárny jejich technik popisuje stav inkoustových náplní - že jsou potřeba dvě z nich vyměnit - že dochází barva, a že je také nutné provést čištění tiskové hlavy. Přitom žádné takové pokyny, které by vedly k testování samotné tiskárny nebyly předmětem servisní smlouvy, tiskárna jim byla předána do servisu pouze a jenom za účelem instalace potřebných ovladačů do již po několikáté servisovaného pc a následné kontroly funkčnosti komunikace s tiskárnou.
Stručně řečeno - odmitli předvedení - (dle jejich opětovného tvrzení, na které, jak jsme v předchozích případech zjistili, není spoleh) - funkčního pc před a i po jeho vyzvednutí ze servisu. Navíc - podle mnou vysledovaných praktik (patrné z protokolů) je totiž při vyzvednutí opraveného zařízení konkrétní ta která reklamace uzavřena s tím, že zákazník přebírá servisované zařízení V POŘÁDKU A PLNĚ FUNKČNÍ ! ! ! Museli bychom si v případě vyzkoušení navíc dle jejich požadavků (odmítli zapůjčit potřebné komponenty) u nich koupit monitor, myš a klávesnici... Není vyloučeno, že by nám možná ani neumožnili pripojit pc a tiskárnu do zásuvky 220V. ...
Počítač s tiskárnou jsme tedy z důvodu odepření demonstrace funkčnosti ze servisu zatím nepřevzali.
Počítačová sestava
Oprava případně odstoupení od smlouvy
|
Tweet |