Společnost


MAKER BRX s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#20903Mobilní telefon Nokia E52

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny

Detail stížnosti

Publikováno
18.01.2018, před rokem

Stanislav Plachý

Znění stížnosti

Dne 19.12.2017 jsem si objednal u společnosti Elektrospecialist.eu mobilní telefon Nokia E52. Zásilku jsem obdržel 22.12.2017. Po otevření balíčku jsem zjistil, že telefonu odpadnul přední kryt chránící displej. Následně jsem kontaktoval prodejce na adrese reklamace@svetproduktuprovas.cz, kde se reklamacer přijímají. Zeptal jsem se na výměnu telefonu, načež mi bylo zděleno, že musím provést ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY. Po obdržení balíčku, který má obsahovat
- vracené zboží včetně příslušenství
- kopie faktury
- odstoupení od smlouvy v písemné podobě, kde uvedete vaše údaje a číslo účtu
mi budou a cituji:Náklady za poštovné vám proplatíme. Po odeslání balíčku nám prosím pošlete na email ofocený podací lístek a číslo účtu.
Částka za telefon přišla zpět na účet, za náklady na poštovné nikoliv. Tuto informaci jsem připomněl paní Procházkové 11.1.2018 a doložil jsem opět sken podacího lístku s částkou 132Kč. V úterý 16.1.2018 jsem paní Procházkové připomněl 14 denní lhůtu na vyřízení formalit dle zákona: Odstoupení od kupní smlouvy § 1829 odst. 1 nového občanského zákoníku.
Bez reakce.


Produkt

Telefon NOKIA E52, černá v ceně 2360,- CZK


Požadované řešení

Vrácení peněz za poštovné


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2018 15:34, před rokem

Pokud jde o odstoupení od smlouvy do 14 dnů, v souladu s ustanovením § 1831 odst. 2 občanského zákoníku může podnikatel po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem.

Podle občanského zákoníku nese spotřebitel pouze přímé náklady spojené s vrácením zboží, pokud ho na to podnikatel upozornil v rámci plnění informační povinnosti např. v obchodních podmínkách. Jako náklad spojený s vrácením zboží nelze ale považovat kontrolu výrobku, kterou prodávající automaticky provádí. Jedná se totiž zejména o náklady samotného vrácení (tedy např. poštovné). Jestliže ale podnikatel před realizací vrácení zboží garantoval spotřebiteli také vrácení těchto nákladů, ačkoliv k tomu není ze zákona povinen, je to pro něj závazné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2018 17:46, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.