Společnost


Petr Doskočil

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#20941Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2018, před rokem

Klára Zumrová

Znění stížnosti

Dobrý den,
obchodník firmy Supermobel.cz se neřídí zákonem!!! Dne 22.12.2017 jsem převzala skříň, která má cca 200kg, obal byl neporušený, tak jsem podepsala dodací list. O tři hodiny později, kdy jsem dorazila z práce, tak jsem nahlédla, zda se jedná o barvu, kterou jsem žádala. Zjistila jsem, že dveře skříně jsou obouchané nahoře i dole a ještě jedna deska s drážkou má urvaný roh. Tak jsem samozřejmě ihned reagovala dne 22.12.2017, nafotila zboží a zaslala dotaz, jak to budem řešit, jestli výměnou, nebo jinou kompenzací. Odpověděli v ten den, že je předáno na reklamaci. Tak jsem čekala.
Dne 28.12.2017 jsem urgovala, jak to vypadá. Stejná odpovéď, na reklamačním oddělení.
Dne 5.1.2018 jsem se dotazovala a opět stejná odpověď.
Dne 15.1.2018 se dotazuji a sděleno, že mi bude dnes, nebo další den dána odpověď.
Dne 16.1.2018 mi bylo sděleno, že reklamace byla přijata ať doložím fotografie poškození. Tak jsem dne 16.1.2018 před 18h opět nafotila podrobně zboží a upozornila jsem, že jsem vše již předkládala a žádám vyměnit, nebo vrátit peníze. Odpověď dorazila v 18:57, že mi obratem zasílaji zamítnutí, že jsem podepsala dodací list a tím jsem potvrdila kompletní a nepoškozené zboží.
Tento postup, kdy to vyřizuji dvě dámy( pí.Lucie Hájková a pí.Jana Pekárková) je nezákonný, ješte v ten den jsem zavolala na infolinku a dotazovala se, jak to tedy budeme řešit, že s tím nesouhlasím. Paní mi odpověděla, že jsem si zboží měla rozbalit. Nabídla mi, že mi seženou nové kusy, které si musím uhradit.
Po této situaci jsem se poradila a sepsala email dne 17.1.2018 o tom jaké zákony a porušuji ( o spotřebiteli, domněnka vadnosti, občanský zákoník) a že odstupuji od smlouvy a informovala jsem je o pokutě, kterou může uložit ČOI.
S klidem mi byla zaslaná odpověď dne 18.1.2018, když jsem nespokojená se zbožím, tak jsem ho měla vrátit do 14dnů a měla jsem možnost zboží zkontrolovat na místě, podepsala jsem dodací list a nejedná se o výrobní vadu, tak je reklamace zamítnuta.
Teď mi tu leží nerozbalená skříň a nevím jak postupovat dále, aby vše bylo napraveno a já mohla užívat zboží za které jsem si řádně zaplatila.


Produkt

PIA5408 - Šatní skříň WIKI 250 - dub sonoma


Požadované řešení

Tím, že se společnost nachází na druhé straně ČR, tak jsem žádala výměnu poškozených dílů. Nejvhodnější by bylo, kdyby si společnost skříň odvezla a navrátila peníze.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2018 10:31, před rokem

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit. Za důkaz opaku nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má při současné praxi v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, rozhodně nedostačuje.

Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2018 12:53, před rokem

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.