Společnost


viagogo AG

Počet nahlášených stížností:503
Z toho za letošní rok:74
Stále v řešení:24
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#21470Objednávka vstupenek na koncert - neúměrná cena a špatná komunikace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.02.2018, před 5 lety

Jana Dlouhá

Znění stížnosti

1/ Objednala jsem 2 vstupenky na koncert za neúměrně vysokou cenu (do poslední chvíle prodej byla inzerována bez DPH) - v běžné předprodejní síti byly za 1 790 Kč, tady za 3 478 Kč - to jsem si bohužel předem neověřila. Na můj pokus o zrušení objednávky portál reagoval, že vstupenky mohu dát znovu do prodeje.
2/ Tyto lístky jsem tedy dala na portále do prodeje. Ovšem kromě poplatku za prodej, je rozdíl v ceně 2 452 Kč (můj nákup byl za 9 408 Kč, nový prodej za 6 956 Kč).
3/ Navíc portál informuje, že v případě úspěšného prodeje mám vstupenky poslat novému příjemci. Ovšem to není možné, protože je ještě fyzicky nemám, mám pouze informaci, že budou zaslány týden před akcí (termín akce je 31.7.2018).


Produkt

2 vstupenky na koncert Robert Plant, Tipsportaréna Pardubice, 31.7.2018


Požadované řešení

Děkuji předem za pomoc, jak postupovat dál. Na stránkách nemohu nalézt žádný kontakt na zákaznickou podporu. Napsala jsem sice na mail trustpilot@viagogo.com , který jsem našla u vás u jiného případu, ale zatím bez odezvy. Zdravím, Jana Dlouhá.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2018 10:59, před 5 lety

Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky).

Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.

Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2018 16:05, před 5 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla ke stížnosti doplnit své vyjádření, případně stížnost rovnou uzavřít.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2018 20:24, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.5.2018 19:00, před 4 lety


J D

Psala jsem už více jak před měsícem jak jsem dále postupovala a s jakým výsledkem: inspirovala jsem se případem jiné klientky (#19827), která celou věc řešila tzv. stoplistací platební karty (tzv. chargeback) u své banky a peníze tak získala nazpět. Takže jsem se cca 20.2. obrátila na Českou spořitelnu, přes kterou jsem uskutečnila platbu já a požádala o to samé. ČS vedla můj požadavek jako reklamaci, moji kartu zablokovala a celou částku mi poslala druhý den z vlastních zdrojů s tím, že bude platbu reklamovat i poskytovatele a pokud by se ukázalo, že moje reklamace je neoprávněná, strhne si peníze nazpátek. Jelikož do dnešního dne žádná taková zpráva nepřišla, domnívám se, že jsem byla v právu. Rychlým postupem ČS jsem byla mile překvapena.

Uzavření stížnosti

Publikováno
31.5.2018 10:04, před 4 lety


Jana Dlouhá

Hodnocení: