| Počet nahlášených stížností: | 3 |
| Z toho za letošní rok: | 0 |
| Stále v řešení: | 0 |
V květnu 2017 jsem zakoupila v internetovém obchodě Plaza24 rychlovarnou konvici. Konvice přestala fungovat, 25.1.2017 jsem ji do obchodu přinesla k reklamaci. Nedostala jsem ovšem žádné vyjádření, nyní je to již 2 měsíce. Obchod (adresa Na Pankráci 1003/53, Praha 4) je nyní zavřený, telefon (223 007 007) nikdo nebere, e-maily (poslané na obchod@plaza24.cz) se mi vrací zpět.
Rychlovarná konvice Concept RK4060
Vrácení peněz za zboží.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Prodávající je povinen vyřídit reklamaci nejpozději ve lhůtě 30 dní, pokud se nedohodne se spotřebitelem na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Je-li smlouva porušena podstatným způsobem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
K vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla jeho reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat. Prodávající tedy musí spotřebitele informovat, že jeho reklamace byla vyřízena.
I po zániku živnostenského oprávnění musí osoba dříve provozující živnost vypořádat případné závazky (např. právě ohledně reklamací). Za tím účelem má podnikatel v § 31 odst. 16 zák. č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, vymezenou povinnost nejpozději ke dni ukončení činnosti v provozovně oznámit živnostenskému úřadu, na jaké adrese lze vypořádat jeho případné závazky. Podnikatel je povinen ohlásit i každou změnu této adresy po dobu 4 let ode dne ukončení činnosti v provozovně. Doporučujeme si tedy u příslušného živnostenského úřadu ověřit adresu pro vypořádání závazků a na ni zaslat dostoupení od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.