| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 0 |
| Stále v řešení: | 0 |
Vážení
Uvedená firma nám zaslala fakturu za deaktivační poplatek za porušení přihlášky k výběrovému řízení v hodnotě 5000,-Kč.
Ani ja ani manžel jsme si není vědomi že by jsme se po telefonu s někým dohodli na smlouvě což jsem jim napsala a požádala je o z á z n a m
h o v o r u kde jsme jim souhlas dali.
Faktura je splatná 16.5.2018 a do dnešního dne nám záznam o hovoru neposlali.
Nevím zda mam uvedenou fakturu platit aby se nedostala až do exekuce protože jsem si není vědoma o uzavřeni smlouvy. Nechápu ve svých 69 letech(manžel 71 let) že může byt platná smlouva i když ten druhý si není vědomý že dal souhlas .
Je pravda ,že poslali smlouvu asi v březnu(je bez datumu),ale protože máme smlouvu s jinou firmou, tak ve svých 69 letech jsem ji nevěnovala pozornost.
Kdybych jsme věděli o telefonické dohodě tak by jsem ji asi poslala podepsanou smlouvu spět. Protože ani ja ani manžel jsme si není vědomi anebo že jsme už staří musíme platit?
Mária Kučerová
Jsem v právu ja nebo Fer energie
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud si je spotřebitelka jistá, že neprojevila po telefonu souhlas se smlouvou, pak doporučujeme obrátit se na společnost s tím, že žádná smlouva uzavřena nebyla. Pokud by společnost chtěla tvrdit opak, je na ní, aby takovou skutečnost prokázala případně i v rámci soudního sporu. Doporučujeme takové vyjádření spotřebitele zaslat na adresu společnosti nejlépe poštou doporučeně s dodejkou.
Pokud by však smlouva po telefonu uzavřena byla, je zapotřebí jí řádně vypovědět nebo odstoupit od této smlouvy, pokud ještě neuplynula 14 denní lhůta od uzavření smlouvy dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Pokud lhůta pro odstoupení od smlouvy uzavřené prostřednictvím telefonu již uplynula, pak je nutné smlouvu řádně vypovědět dle podmínek ve smlouvě uvedených.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.